Hvad er #STÆRKEREENDCANCER?
#STÆRKEREENDCANCER er en indsamling startet af Power Addict. Vi er et dansk fitnessbrand, der laver træningstøj, træningsudstyr og fitness tilbehør. #STÆRKEREENDCANCER bygger på ambitionen om at give folk muligheden for at støtte kampen mod kræft på en sjov og aktiv måde, hvor alle kan være med.
Dette er resulteret i 7 forskellige challenges med hver sin sværhedsgrad, så der er noget for enhver smag, ung som gammel.
Projektet foregår på både Facebook og Instagram, og det eneste, man skal bruge for at være med, er et videokamera.
Idéen er simpel, og for at være med skal du blot:
– Optage en video af én af ovenstående challenges
– Poste den på enten Facebook eller Instagram (eller begge)
– Tagge videoen med #STÆRKEREENDCANCER, @poweraddictdk og @linusprodk
– Det angivne beløb for denne challenge vil herefter blive doneret af os til Knæk Cancer-indsamlingen 29. oktober 2016.
Vi håber selvfølgelig på at få så mange som muligt med i projektet, så vi sammen kan blive #STÆRKEREENDCANCER!
OBS: Det er meget vigtigt, at der bliver benyttet de rigtige tags, da vi ellers ikke har en chance for at holde styr på, hvem der deltager i indsamlingen.
#STÆRKERENDCANCERs sponsorer
Følgende virksomheder har bidraget med 10.000 kr. til #STÆRKEREENDCANCER-puljen:
Challenges
Her kan du læse lidt om, hvad de forskellige challenges indebærer.
5 armbøjninger = 1 krone
Tag blot 5 almindelige armbøjninger. Her burde alle kunne være med. Det er tilladt at tage dem på knæene, men vi ser selvfølgelig helst, at de bliver udført helt korrekt.
5 dips = 5 kroner
Dips er en kropsvægtsøvelse, der både kan laves på et stativ, mellem to stole, eller noget andet. Dette foregår ved at man fra udgangspositionen sænker kroppen ved at bøje i albuerne indtil skuldrene er på højde med albueleddet, hvorefter man presser kroppen op indtil armene igen er strakte. 5 af dem giver 5 kroner i puljen.
5 pullups = 10 kroner
Pullups – eller kropshævninger – udføres ved at gribe fat i en højtsiddende horisontal stang, og med armene trække kroppen op til stangen og sænke den igen.
100 kilo dødløft = 15 kroner
Nu begynder vi at arbejde med de lidt tungere vægte. Dødløft handler i princippet bare om at løfte en tung stang op fra gulvet og sætte den ned igen. Dette skal selvfølgelig gøres med ordentlig teknik, og det kan du læse meget mere om lige her. Vi fraråder enhver, der ikke har prøvet det før, at udføre dette løft, da skadesrisikoen kan være høj, hvis man ikke har styr på teknikken.
100 kilo squat – 20 kroner
At squatte er essentielt at sætte sig ned på hug og rejse sig igen, blot her med en tung vægtstang på ryggen. Vi fraråder ligeledes her alle, der ikke har styr på teknikken, til at squatte med høj belastning. Du kan læse mere om teknikken bag squat her.
100 kilo bænkpres – 25 kroner
Bænkpres er ofte kendt som den øvelse, de fleste mænd måler deres styrke på. Den udføres ved at man liggende på en bænk sænker en vægtstang ned til brystet og derefter presser den op igen. Hvis du vil læse nærmere om bænkpres teknik kan du klikke lige her.
200 kilo dødløft – 30 kroner
Nu begynder det at blive tungt. Hvis du dødløfter 200 kilo donerer vi 30 kroner til Knæk Cancer!
Lav det hele – 50 kroner
Hvis du vil have mulighed for at smide mere end 30 kroner i puljen, eller du bare har et enormt overskud, så lav alle 7 challenges i én video, og så donerer vi 50 kroner til den gode sag!
Vilkår
Hver person kan kun deltage med én video, og der doneres kun for hver person én gang. Indsamlingen har et loft på 20.000 kr. Det betyder at videoer lavet efter loftet er ramt ikke tæller med i donationen. Men disse videoer er dog stadig med til at skabe opmærksom om en vigtig sag. Det bliver offentliggjort på Power Addict’s Facebook side og Instagram profil, når loftet er ramt.
Historien bag indsamlingen
Hele #STÆRKEREENDCANCER-indsamlingen startede i oktober 2014 med at vi, teamet bag Power Addict, havde et mål om i forbindelse med Knæk Cancer at lave en indsamling til kampen mod kræft, hvor alle kan være med.
Når man alle har haft kræft tæt inde på livet er det ikke svært at komme med gode idéer, og dette resulterede så i de 7 challenges, der lagde grobunden for #STÆRKEREENDCANCER.
Allerede indenfor en uge var der over 2.000 videoer på både Facebook og Instagram, og vi havde dermed nået det daværende mål om 10.000 kroner, der blev doneret til det gode formål.
Presse
Vil du skrive en artikel om #STÆRKEREENDCANCER? Så kan du få alle nødvendige informationer ved at klikke lige her.