• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Foam roller øvelser

Foam rolling er efterhånden blevet meget udbredt. Du har sikkert allerede en foam roller, eller overvejer at investere i en. Men hvilke foam roller øvelser skal man lave?

(SE VIDEOERNE LÆNGERE NEDE)

Hvorfor bruge en foam roller?

Foam rolling (også kaldet SMR) kan hjælpe på ømme muskler, forkorte restitutionstiden og øge blodtilførslen til musklerne. Så hvis du laver de rigtige øvelser med en foam roller, kan du træne hårdere, træne oftere og forebygge skader. Det er jo alt andet lige en kæmpe fordel, hvis man ønsker at få en bedre fysik. Det er bl.a. derfor mange professionelle atleter flittigt benytter sig af foam rollers for at forbedre restitutionen.

Har du ikke en foam roller endnu? Så anbefaler vi at du tager et kig på The Grid, som er en af de mest populære foam rollers. Du kan se den ved at klikke på billedet nedenfor.

 

Øvelser med Foam Roller

Her kan du se en af grundende til, en Foam Roller er så effektiv.

Klik her - For at se et stort udvalg af Foam Roller

 

Typer af foam rollers 

Der findes mange forskellige typer af foam rollers, og det er vigtigt at man vælger den rigtige type til ens behov. Noget af det vigtigste at beslutte sig for, er hvilken hårdhed man skal have. Ofte vil det være en god idé at starte med en forholdvist blød foam roller, hvis man er nybegynder, også arbejde sig op til hårdere typer med tiden. Mønstret og formen på foam rolleren skal du vælge efter personlig præference. Vi anbefaler, at du blot bruger en "almindelig" foam roller, som har forskellige mønstre rundt omkring på den, så du har mulighed for at lave flere forskellige typer for massage. I videoen nedenfor kan du se Elliot Hulse bruger forskellige typer foam rollers til forskellige slags massage.

Elliot Hulse fra Strength Camp giver her råd til øvelser og forskellige foam rollers:

 

Læs også: Foam roller massage

 

Hvilke foam roller øvelser skal man så lave?

Der findes som sagt en masse forskellige øvelser, og vi kunne sagtens beskrive dem alle med tekst, men oftest er det nemmere med videoinstruktion. Så nedenfor har vi samlet et par videoer, som viser nogle forskellige foam roller øvelser, som du kan benytte dig af. Det vigtigste er dog, at du bare får gang i en rutine, hvor du kommer hele kroppen igennem minimum en gang om ugen. Det vil hjælpe meget på din smidighed og restitution, hvis du kan gøre det til en vane at bruge en foam roller. Nedenfor kan du se en god rutine, hvor du kommer hele kroppen igennem på 20 minutter.

 

Kom hele kroppen igennem på 20min med denne video:

  

Foam rolling mod dårlig ryg

Mange vil begynde at bruge en foam roller, fordi de har problemer med ryggen eller andre området på kroppen. Foam rolling kan være en god idé, hvis du skal komme sådanne problemer til livs. Nedenfor kan du se en video, hvor der er fokus på foam roller øvelser, som kan afhjælpe dårlig ryg.

 Dr. Jonathan Wilhem's 4 mest essentielle foam roller øvelser for en sund ryg:

 

Læs også: Undgå ømme muskler

Vi håber, at videoerne gav dig et godt indblik i hvilke øvelser, du kan lave med din foam roller. Mangler du stadig viden, kan du altid selv forsøge at finde instruktionsvideoer på Youtube, der findes masser af gode videoer. Det handler blot om at gå i gang med at søge.

 

Mangler du din egen foam roller?

Hvis du ikke har en foam roller endnu, kan du med fordel anskaffe en, så du kan lave øvelserne derhjemme, når du har tiden til det. Der findes enormt mange forskellige foam rollere derude, og det kan ofte være svært at vælge. Du kan se nogle af de aller bedste her: Foam Rollers anbefalet af Power Addict

God fornøjelse med din foam rolling!

Find det du leder efter