• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Anders Lyhne

17 Juli 2016

 

Anders Lyhne har vundet titlen som Ugens Power Addict. Han fortæller her om sin træning, motivation, og hvorfor han er en ægte Power Addict.

Hver uge finder vi en ny person, der har gjort sig fortjent til titlen som Ugens Power Addict. Hvis du mener, at du fortjener at vinde, så husk at bruge #poweraddict på dine billeder på Instagram! 

 

Anders Ugens Power Addict

 

 

Mød Ugens Power Addict: Anders Lyhne

 

 

Fulde navn: Anders Behrendts Lyhne

Alders: 25

Højde: 185 cm

Vægt: 85-87 kg

 

 

Anders Lyhne Ugens Power Addict

 

 

Hvor træner du?


Jeg træner primært i Fitness dk Strandbytorv i Esbjerg. Vi er en hel flok gutter, der træner sammen her, og sammenholdet og opbakningen til hinanden er helt fantastisk. Jeg har det seneste halvandet års tid skiftet fokus fra bodybuilding til styrkeløft, og har derfor medlemskab sammen med en masse af kammeraterne fra Fitness dk hos Pure Performance i Brørup. Rigtig fedt center med meget stærke atleter både indenfor styrkeløft, vægtløftning, og amerikansk football. 

 

 

Anders Lyhne Ugens Power Addict

 

 

Hvor længe har du trænet?


Jeg har efterhånden i alt trænet i lidt over 7 år. Med tiden er træningen blevet mere seriøs, og dermed er resultaterne blevet bedre. De første mange år var med fokus på muskelmasse, og her har jeg været igennem en del forskellige programstrukturer. Både højfrekvent fullbody, 2 split programmer, og højere 4-5 splits med meget høj volumen og lav frekvens. Her det seneste halvandet år er jeg tilbage på 2 split strukturen, da det bare passer bedst til mig. Upperbody/lowerbody strukturen fungerer bare!

 

 

Anders Ugens Power Addict

 

 

Hvorfor begyndte du at træne?


Jeg startede som mange andre unge knægte på 18 år, nemlig fordi jeg gerne ville have et massivt bryst og store arme – en klassiker! Træningen i begyndelsen bar også meget præg af dette, da hovedfokus var på disse muskelgrupper. Pec dec maskinen og bicep curls med lidt for meget cheat var en fast del af programmet. Ret hurtigt begyndte jeg dog at læse diverse artikler fra bodybuilding.dk og fra Bodylab i takt med, at interessen for at løfte vægte blev større, og jeg fik sammensat et fornuftigt 2 split program med fokus på muskelmasse. Dog led mine første 3 år af manglen på bentræning, idet centret, jeg trænede i dengang, ikke havde et squat rack, men jeg begyndte i smithmaskinen, da jeg havde læst, at man bør træne ben ligesom alle andre muskelgrupper.

 

Anders Ugens Power AddictAnders som 17-årig.

 

Da jeg efter de første 3 år skiftede til et bedre udstyret center, fik jeg så småt gang i ordentlig bentræning også med good old back squat. I takt med de bedre fasciliteter blev resultaterne også derefter. Min kost har altid været sund og varieret, men da jeg boede hjemme i starten talte jeg ikke kcal og macros. Jeg trænede bare og spiste nok! Jeg nåede op på en vægt på ca. 100kg, da jeg var størst med en god portion fedt, men jeg er af den overbevisning, at hvis man vil være stor og pakke meget masse på, så skal man ikke være fedtforskrækket. I takt med, at fokus er skiftet til styrkeløft frem for bodybuilding, er jeg mere opmærksom på vægten, idet jeg godt kan lide at være rimelig lean og samtidig relativt stærk ift. kropsvægten.

 

 

 

 

Hvad er dit mål med træningen?


Mit overordnede mål med træningen er at have det skide sjovt, mens jeg udvikler mig både teknisk og styrkemæssigt. Jeg har også i tankerne at stille op i styrkeløft på et tidspunkt, men jeg er konkurrencemenneske, og vil ikke bare stille mig op på platformen vel vidende, at jeg ikke kan gøre mig gældende. Eftersom jeg ikke har dyrket styrkeløft særlig længe, vil jeg lige have noget tid til at se, hvor langt jeg kan rykke min styrke inden et eventuelt stævne. Men som sagt, man skal nyde det, man laver, og det skal ikke være en sur pligt at tage op og træne hver gang. Jovist, man kan have dårlige dage, men man skal kunne lide sporten.

 

 

Anders Ugens Power Addict

 

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?


Det, der gør mig til en ægte Power Addict er, at det at løfte jern er en livsstil for mig. Nogen vil måske mene, man bruger for meget tid i centeret, men jeg nyder virkelig at træne og presse mig selv, og det mener jeg er det vigtigste ved alt man laver her i livet. Jeg mener også og har altid ment, at når man bruger meget tid på noget som virkelig interesserer en, er det vigtigt altid at efterstræbe at blive bedre. Jeg ser mange, som kommer ned i centeret dag efter dag og aldrig rykker sig. Det er synd. Desuden gælder det alle aspekter af livet. Det gælder om hele tiden, at blive bedre og rykke sig selv. Om det er på jobbet, overfor familien, i træningscenteret – det er ligemeget. Stil dig aldrig tilfreds. For den dag, man stiller sig tilfreds, vil arbejdsindsatsen blive derefter!

 

 

Anders Lyhne Ugens Power Addict

 

 

Hvor kan man følge dig?


Man kan følge mig på både Instagram og Facebook. Jeg bruger min Instagram mest, med primært opdateringer om mine træninger og min fremgang. Overvejer at starte med at anvende snapchat, hvor man kan følge træningen, men pt. benytter jeg det ikke til det.

 

Instagram: anders_lyhne

Facebook: Anders Lyhne

 

 

Gå til webshoppen

 

 

Følg os på Instagram her

Flere Indlæg

Find det du leder efter