• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann

23 November 2016

Michelle Schumann fortæller i dette spændende interviews om mål og drømme. Fra at have svært ved at holde normalvægten, til at stå på scenen til konkurrencer og vinde 2. plads til NC 2016.

 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann


De hurtige


Fulde navn: Michelle Dagasdas Schumann
 
Alder: 22 år
 
Højde: 168
 
Vægt: 65-67 kg i off seaon og 60 kg på scenen
 
Gym: Fitness World
 
 


Hvornår startede du med at træne, og hvad/hvem inspirerede dig til det?

 

Jeg har altid gået til en sport og prøvet lidt forskelligt. Da jeg var mindre gik jeg til svømning i nogle år, derefter prøvede jeg håndbold, dans og ridning. Da jeg kom i 6 klasse, startede jeg til badminton, som jeg gik til i 5 år. Det var samtidig der, at jeg begyndte at gå i fitness centeret og har været deltager i fitness centeret lige siden.
 
Jeg var overvægtig i min barndom, hvilket jeg lavede om på i 6-8 klasse, men dermed blev alt for tynd. Da jeg startede i gymnasiet begyndte kiloene at komme på igen og jeg blev endnu engang lettere overvægtig.
 
Fitness centeret blev en stor del af mit liv i gymnasiet, hvor jeg tog beslutningen om at tabe mig, da jeg var ked af den situation, jeg var endt i. Jeg endte med at tabe mig til en normalvægt. Juni sidste år fik jeg tanken om ”hvad kan jeg egentlig opnå med min krop, når jeg alligevel bruger så meget tid i træningscenteret”. Derfra fik styrketræning, kost og motion en stor betydning i mit liv og jeg jagtede min første konkurrence i Bodyfitness til Newcommers 2016.
 

 

 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann

 

 


Hvilke forventninger havde du op til DM? Og blev de indfriet?

 

Jeg havde ingen direkte forventninger til DM, men derimod håb og drømme. Jeg turde faktisk ikke sætte forventninger til noget, men håbede at komme i finalen.
Om mine forventninger blev indfriet? Det kommer lidt an på hvilket perspektiv, man ser situationen ud fra. Jeg kom ikke i finalen, og det ville da være løgn, hvis jeg sagde, at jeg ikke var skuffet over det, men min krop samarbejde desværre ikke denne dag og sådan er konkurrencelivet. ALT skal spille på selve dagen. Men når det er sagt, så opnåede jeg mit livs bedste form. Mit mål var at komme i bedre form end til NC.
 
 


 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann

 

 


Hvad er det største, du har opnået inden for sporten?

 

Det bedste jeg har oplevet i denne sport er en kombination af flere ting. Da jeg tog valget om at stille op fik jeg styr på min overvægt, en bedre forståelse af kroppen, selvtillid og dermed set, hvad jeg kan opnå med viljestyrke.
 
En kæmpe oplevelse var da jeg stod på podiet til NC og blev nr. 2.
 

 

Power Addict Dame Kollektion 


Hvordan ser dit træningsprogram ud?

 

Mit træningsprogram bliver fastlagt af min coach. Programmerne er typisk bygget op i to muskelgrupper af gangen. De er aldrig ens, nogle gange er det high rep, low rep eller 5*5*3. Mit fokus bliver lagt specielt på ben og mave.
Jeg styrketræner typisk 5-6 gange om ugen, hvor cardioen varierer en del i forhold til udvikling og stress.
 
 

 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann

 

 


Hvad spiser du på en typisk træningsdag, og hvad er tankerne bag?

 

Efter DM holdte jeg mig som udgangspunkt til kylling, grønt og æg for at kroppen kunne få en vis balance. Jeg har lige været på ferie i Thailand, hvor der ingen kostplan var, så nu skal jeg finde en balance endnu engang. Der kommer ikke til at være en direkte plan, men derimod sund fornuft og et cirka kalorieindtag, og dermed se hvordan kroppen reagere og sørger for, at den får det der er nødvendigt.
Men typisk bliver min plan tilrettelagt af min coach efter målinger.
 
Men overordnet er det meget simpelt. Kylling, magert kød, grøntsager, tun, ris, Skyr, bær og mandler.

I tilskud: BCAA, proteinpulver, Muliti, fiske olie, D, C. Zink, magnesium, Lime, citron, æblecider eddike, grøn te.
 
 

 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann

 

 


Hvad gør du for at slæbe dig selv ned i centeret på dage, hvor du virkelig ikke har lyst?

 

Det er egentlig ikke et problem at komme afsted. Jeg elsker at styrketræne. At blive stærkere og udfordre mig selv.
Jeg elsker den følelse man har, både fysisk og mentalt efter en træning, hvor man har givet den en skalle.
 
 
 
 

Hvis du kunne træne med et idol, hvem skulle det så være?

 

Uha, den synes jeg er svær, for jeg har ikke kun et idol. Der er mange fantastiske kvinder der inspirere mig. Men Ellen Berg, Ramona Curiel og Maria aangelica er i hvert fald eksempler.

 

 

Portræt af Michelle Dagasdas Schumann


 
Hvad er dit næste mål, og hvad vil du gøre for at opnå det?


På nuværende tidspunkt har jeg ikke et bestemt mål om en konkurrence. Jeg vælger lige nu at ligge noget fokus på min uddannelse som revisor, da den er krævende.
Men hvis målet ikke er en konkurrence, så er det at blive ved med at træne, blive bedre, stærkere og sundere.
 

 


Dit bedste råd til læseren


Gør hvad der gør dig glad! Tro på dig selv. Det er ikke løgn, du kan faktisk opnå præcis det du vil. At opnå drømme og mål i livet er ikke en nem vej, men det er det hele værd i sidste ende. Men for pokker, knib ballerne sammen når det bliver hårdt.

 

 

Følg os på Instagram her

Flere Indlæg

Find det du leder efter