• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Portræt af Michelle Brüggemann

26 Oktober 2016

Vi fik et interview med Bikinifitess atlet Michelle Brüggemann, inden hun stillede op til De Nordiske Mesterskaber. Hun er vinder af NewComers 2016 i klassen -160 og vinder af en  tredje plads til DM 2016.

  

 

Portræt af Michelle Brüggemann

 

 

De hurtige:

Fulde navn: Michelle Brüggemann

Alder: 27år. (Fylder 28 d. 20 oktober)

Højde: 157 cm.

Vægt: 48 kg. i off season og 45 kg. på scenen. 

Gym: Til dagligt træner jeg i Work It Up – Motion & Fitness, som er et stort og lokalt fitnesscenter i Vordingborg by. Her har jeg i 10 år, været et trofast medlem. Centret rummer de krav jeg har til et godt center. Alt fra maskiner og udstyr til åbningstider. Herudover får jeg også en god støtte og opbakning. De sponserede endda min bikini til DM. 

Når jeg træner med min coach foregår det i Angermanagement Sportsgym i Rødovre.

 

 

Portræt af Michelle Brüggemann

Foto: Martzakfoto 
 

 

Hvornår startede du med at træne, og hvad/hvem inspirerede dig til det?

Jeg har altid nydt at være aktiv og dyrket sport lige så langt tilbage jeg husker. De sportsgrene jeg har gået til har været: Håndbold, ridning, boksning og gymnastik. Spring gymnastik var egentlig min favorit sport, hvor jeg supplerede med styrketræning et par gange om ugen. Efter en del år stoppede jeg som spring gymnast. Jeg fortsatte dog med styrketræningen, som i nogle perioder var mere seriøse end andre. For knap 3 år siden, fik jeg muligheden for at læse til fitnessinstruktør. Til at starte med havde jeg kun en lille interesse i at blive klogere på min egen træning. Denne interesse skulle dog senere vise sig at blive meget større. Det endte med at jeg byggede videre på uddannelsen, og læste til personligtræner og kostvejleder. Under uddannelsesforløbet blev vi bedt om, at skrive et fremtidsmål for uddannelsen ned på et stykke papir.  I det øjeblik valgte jeg at skrive: Bikinifitness.

Jeg var begyndt at følge nogle forskellige, både kvindelige og mandlige fitness og bodybuilder atleter på instagram, så min inspiration stammer nok fra de sociale medier, men bunder også i, at jeg følte jeg kunne bruge min uddannelse til meget mere, ved at have sat mig selv sådan et mål. Jeg trænede målrettet i halvandet år på egen hånd, indtil jeg valgte at kontakte min nuværende coach, Rene Olesen. En mand der stod bag nogle af de kvindelige atleter, som jeg havde fulgt på de sociale medier. Da jeg kontaktede ham var der 5 måneder til Newcomers, som blev vores fælles mål at få mig klar til.

 

 

Power Addict Dame Kollektion

 

 

Hvilke forventninger havde du op til DM? Og blev de indfriet?

Jeg ser stadig mig selv som meget ’ny’ indenfor denne fitness-verden. Jeg havde min første konkurrence til Newcomers i marts og deltog til Danish Open dagen efter. Min forventning til DM var høj, men jeg vidste udmærket også at jeg ville møde nogle mere erfaren atleter end mig selv. Mit mål var derfor en top 3 placering. Målet var sat, fordi jeg vidste at jeg ville have metal om halsen med hjem. Hvis jeg skulle videre til de Nordiske Mesterskaber, krævede jeg af mig selv, at jeg skulle ende med at stå på podiet til DM. Mine forventninger blev indfriet med en 3. plads til DM.

 

 

Portræt af Michelle Brüggemann

 NC med coach Rene Olesen


 

Hvad er det største, du har opnået inden for sporten? 

Det største jeg har opnået er uden tvivl, at vinde guld til NC. At blive nummer 1 til sit debutantstævne, det er virkelig overvældende og noget at være stolt af. Det mål jeg i sin tid skrev på et stykke papir, endte rent faktisk med at blive til virkelighed. Det beviser overfor mig selv, at jeg godt kan opnå de mål jeg sætter mig, selvom de i det øjeblik jeg sætter dem, godt kan virke store og krævende. Men for pokker da, hvor er det er en fed følelse at opnå noget man har kæmpet for. 

 

 

Portræt af Michelle Brüggemann

Guld til NC 2016 


 

Hvordan ser dit træningsprogram ud?

Mit træningsprogram bliver jævnligt justeret af min coach. Vi har haft meget fokus på mine skuldre, som har været mit weakpoint. Også indeholder mit program altid en del bentræning - det er ikke for sjov de kalder ham Booty Kongen!

Lige nu op til konkurrencen – Nordisk Mesterskab, ser mit træningsprogram således ud:

  • Mandag: Skulder, mave
  • Tirsdag: Bryst, triceps, biceps
  • Onsdag: Ben (plyometrics)
  • Torsdag Ryg, mave
  • Fredag: Skulder
  • Lørdag: Ben (med fokus på glutes)
  • Hviledag/cardio

 

Udover min styrketræning, laver jeg 60 minutters morgencardio, inden jeg spiser morgenmad, samt 30 minutter efter min træning. Det er kun i perioden op til en konkurrence at jeg dyrker så meget cardio.

 

 

Portræt af Michelle Brüggemann

Fra NC 2016 

 


Hvad spiser du på en typisk træningsdag, og hvad er tankerne bag? 

Mængden af råvarerne og fordelingen af makrotal (protein, fedt og kulhydrat) varier selvfølgelig alt efter om jeg er i on- eller offseason. I grove træk består min kost, på en typisk træning dag af følgende:

Morgenmad: Havregryn og æggehvider + fiskeolie, chromium, multivitamin,

Mellemmåltid: kylling og grøntsager

Frokost: Laks og grøntsager

Mellemmåltid: Kylling, grøntsager og ananas

Aftensmad: Kylling, grøntsager og ris

Godnat måltid: Æggehvider og proteinpulver eller skyr + ZMA

 

På hviledage spiser jeg efter en lowcarb plan.

Under træning og cardio drikker jeg altid Xtrend BCAA.

Stort set alle mine kosttilskud køber jeg igennem bodystore.dk

På bodylab.dk køber jeg zero-topping, - de smager virkelig godt.

 

 

 

Hvad gør du for at slæbe dig selv ned i centeret på dage, hvor du virkelig ikke har lyst?

Jeg gør mig selv opmærksom på at jeg har et mål, og derfor bare skal afsted uanset hvad lysten siger. Jeg sætter musik på, drikker noget preworkout og hopper i træningstøjet, og så kan jeg ikke undgå at føle mig klar til træning.

 

 

Portræt af Michelle Brüggemann

Foto: Martzakfoto 

 
 

Hvis du kunne træne med et idol, hvem skulle det så være, og hvad skulle i træne?

Min navne søster, Michelle Lewin, måtte meget gerne tage mig med på en fælles booty træning. 

 

Hvad er dit næste mål, og hvad vil du gøre for at opnå det?

Lige nu er målet en finaleplads og meget gerne en top 3 placering til Nordisk Mesterskab i Sverige, og så må jeg se hvad foråret bringer af konkurrencer jeg har lyst til at deltage i.


 

Portræt af Michelle Brüggemann

Bronze til DM 

 

Dit bedste råd til læseren:

’Do things that make you happy’ Mit lille motto. Jeg elsker at træne og stå på scenen. Jeg gør det fordi jeg er vild med det og det giver mig så meget igen. Når jeg ikke længere føler det gør mig glad, så vil jeg helt klart også stoppe.

Jeg mener det er yderst vigtigt at man gør præcis det man selv brænder for og som gør en glad. Det kan godt være vejen der hen ikke altid er lige nem eller sjov. Men så gælder det om at få det bedste ud af det, når du ved hvad der venter i sidste ende. Giv ikke op fordi det er hårdt, men kæmp fordi du vil det.   

 

Du kan følge Michelle her.

Facebook: www.facebook.com/michelle.binikifitness/

Instagram: michelle.bruggemann

 

Tilføj power addict på snapchat

Flere Indlæg

Find det du leder efter