• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Julie Speich - Til EM i Bikini Fitness

21 Juni 2016

Vi har taget en snak med Danmarksmester i Bikini Fitness Julie Speich, der fortæller om, hvad hun motiveres af, og hvordan man bliver klar til den europæiske scene i Bikini Fitness.

Læs med herunder, eller tag et kig på vores andre interviews: Fitness interviews med danske atleter.

 

Julie Speich Power Addict

 

Julie Speich - Til EM i Bikini Fitness

 

De hurtige:


Navn:
Julie Speich

Alder: 26 år

Højde: 174 cm

Vægt: 64 kg

Gym: Vesterbronx & Anytime Gym.

Sportsgren: Bikini Fitness +172 cm.

 

Sociale medier:


Facebook:
Julie Speich – IFBB Bikini Fitness

Instagram: @Juliespeich

Snapchat: juliespeich

 

 

 

Julie Speich
Julie på scenen til DM 2014.

 

Hvornår startede du med at træne og hvad/hvem inspirerede dig til det?


Jeg startede med at styrketræne for ca. 3 år siden. Dog har jeg igennem min opvækst altid været meget aktiv. Jeg har bl.a. spillet fodbold og reddet siden, jeg var en lille pige. For 3 år siden skiftede jeg så hesten ud med styrketræning. Til at starte med var der ikke rigtig nogen struktur i mine træning, og det endte ofte med, at jeg trænede lidt mave og så en masse cardio.

 

Min kammerat Abdel, som på daværende tidspunkt selv skulle prøve kræfter med Bodybuilding på konkurrence niveau, tog mig under sine vinger og lavede en kostplan samt træningsprogram til mig. Jeg havde nu en struktur både i min kost og i min træning, og interessen og motivationen for at tage min træning seriøst steg i takt med, at jeg kunne se, at min krop udviklede sig. Til at starte med jokede Abdel og jeg med, at jeg også skulle prøve at stille op i Bikini Fitness. Det var dog ikke rigtig derfor, jeg trænede. Alligevel endte det med, at jeg stillede op til Newcomers i 2014 i Bikini Fitness, hvor jeg fik en 2. plads ud af et felt på 29 atleter. Der fandt jeg ud af, at det her med at stå på scenen, det var lige mig.

 

Power Addict Dame Kollektion

 

Da jeg automatisk var kvalificeret til Danmarks Mesterskabet blot én måned senere, valgte jeg uden så meget tøven at stille op igen. Pludselig stod jeg øverst på skamlen og kunne kalde mig Danmarksmester i Bikini Fitness. Det havde jeg ikke i min vildeste fantasi troet, da jeg blot 9 måneder forinden var begyndt at være seriøs omkring min træning og kost.

 

 

Julie Speich Power Addict

 

 

 

Hvad er det største du har opnået inden for sporten?


Rent placeringsmæssigt så er det største, jeg har opnået inden for sporten, at vinde guld til DM i 2014, min 4. plads til de Nordiske Mesterskaber 2014, og 2. plads til Loaded Cup 2015. Men den hidtil største og vildeste oplevelse jeg har haft var, da jeg stod på scenen til Europa Mesterskabet i Spanien for blot få uger siden. Det var en kæmpe oplevelse at få lov til at stå på scenen med nogle af Europas bedste Bikini Fitness atleter.

 

 

Julie Speich interview
På scenen til EM 2015.

 

 

Hvordan ser dit træningsprogram ud?


Dag 1:
Bryst + Triceps

Dag 2: Skuldre + Glutes

Dag3: Ryg + Biceps

Dag 4: Ben + Mave

Forfra

 

 

Træningsudstyr

 

 

Hvad spiser du typisk på en træningsdag, og hvad er tanken bag?


Det kommer meget an på, om jeg er på konkurrence diæt, eller om jeg er i offseason. Når jeg er på konkurrence diæt, er jeg meget striks og spiser præcis det, der står på min kostplan, hvorimod når jeg er i offseason, har jeg et mere afslappet forhold til min kost. Så længe jeg indtager de mængder kalorier, fedt, protein osv. jeg skal for at bygge masse.  

 

Det, jeg typisk spiser på træningsdage, er ret simpelt. Det er vigtigt for mig at få en solid morgenmad for at fungere bedst muligt, derfor starter jeg dagen ud med en portion havregrød og en stort glas vand med BCAA i. Efterfølgende har jeg 3 mellemmåltider, som jeg spiser ca. hver 3. time. Det gør jeg for at holde sulten væk, og for at stabilisere mit blodsukker. Mine mellemmåltider består typisk af en del kød såsom kylling, fedtfattigt oksekød, kalkun ,eller fisk/tun og en masse grønsager. Her får jeg også enten ris eller søde kartofler til. Mængden afhænger igen af, om jeg er på konkurrence diæt eller er i offsesaon.
Inden træning spiser jeg typisk en lille portion kød og ris, for at give ekstra energi i min træning. Efter træning tager jeg min shake enten med et par riskiks til eller lidt havregryn i shaken. Min aftensmad består igen af en masse kød, lidt ris, eller søde kartofler og en masse grønt. Inden sengetid får jeg enten skyr eller drikker en casein shake. Det er en meget basal kostplan og i manges øjne måske lidt kedelig, men det handler blot om at være lidt kreativ, så den bliver spændende.

 

Kosttilskud:

Morgen: Omega 3, multivitamin, c-vitamin, BCAA, og Imedeen, som er kosttilskud til hår, hud og negle.

Før træning: Omega 3, koffeinpiller eller preworkout.

Under træning: BCAA.

Efter træning: Proteinpulver.

Inden sengetid: ZMA, CLA og casein protein.

 

 

Julie Speich

 

 

Hvad gør du for at slæbe dig ned i centeret på dage, hvor du virkelig bare føler dig slap og sørgelig?


Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at der ikke er dage, hvor jeg ikke orker at træne. Dog fortryder jeg det altid, hvis jeg ikke tager ned og træner. Jeg sætter stor pris på min træning, og bliver altid så glad i låget efter en effektiv træning. Der er dog dage, hvor jeg lytter til min krop. Det kan fx være de dage, hvor jeg lider ekstra meget af DOMS (ømhed). Så bliver energien automatisk lidt lav, og så tager jeg mig en velfortjent fridag.

 

Det, jeg gør, for at slæbe mig ned i centeret på de dage, hvor motivationen og energien er lav er fx at indtage noget pre-workout og så sætte en motivationsvideo på. Det er lidt forskelligt, hvad jeg ser, men typisk bliver det enten Steve Cook eller Nikki Blackketter. Ellers husker jeg dagligt mig selv på, hvorfor jeg gør det her, og det ender oftest med at være motiverende nok for mig.

 

 

Julie Speich interview

 

 

Hvad er dine fremtidsmål og hvordan vil du nå dem?


Da jeg lige har afsluttet denne sæsons konkurrencer, har jeg ikke fået planlagt decideret fremtidsmål endnu. Dog har jeg et mål om at forbedre min form, så jeg kan begynde at stille til nogle af de helt store udenlandske konkurrencer. Der er ingen tvivl om, at jeg har høje forventninger til mig selv, men Rom blev ikke bygget på en dag, og derfor væbner jeg mig med en masse tålmodighed. Jeg tror, det er vigtigt at have for øje ikke at gabe over for meget på én gang.

 

 

Julie Speich Power Addict

 

 

Hvis du skulle træne med et idol, hvem skulle det så være og hvad skulle i træne?


Da jeg er en Bikini pige, vil en effektiv glutes træning af selveste Mrs. Olympia i Bikini Fitnss Ashley Kaltwasser ikke være værst at få lov til at prøve. Derudover kunne en skulder træning af fitness ikonet Steve Cook også være yderst inspirerende. Det er to store personligheder, der begge motiverer mig i min træning til dagligt.

 

 

Power Addict Julie Speich

 

 

Ultimative top-sæt soundtrack?


Jeg har ingen faste top-sæt soundtracks, jeg bare SKAL høre. Det er meget forskelligt, hvad jeg hører af musik. Men noget, jeg altid kan finde frem på min telefon, er fx postcast med Tiesto (Club Life) eller Morten Breum ol. Jeg er ikke så meget til det tunge heavy metal eller techno musik. Min musiksmag afhænger også meget af mit humør, og hvad jeg skal træne den pågældende dag. Hvis jeg træner ben, må musikken for eksempel godt være lidt vildere.

 

 

Interview Julie Speich

 

 

Dit bedste råd til læserne?


Der er mange, der henvender sig til mig for at få gode råd til, hvordan man opnår en flot bikini krop, hvordan man opretholder motivationen til at træne, og holder sig fra alle de søde sager.

Mit aller bedste råd er at finde ud af, hvorfor det netop er, man ønsker den perfekte krop, hvis man alligevel ikke orker at træne eller tage sin kost seriøst. Jeg nyder hver eneste træning, og er samtidig meget seriøs og fokuseret, når jeg sætter mig mål. Det er jo trods alt en beslutning, jeg selv har truffet. Det er ens eget valg her i livet, om man ønsker sig en flot trænet krop, tabe et par kilo, eller holde motivationen i træningen. Det er ikke noget, alle andre skal fortælle dig, at du skal gøre. Det skal komme fra hjertet (indefra), og når det så også gør det, vil jeg garantere for, at man vil opnå de vildeste resultater. Der er ingen her i livet, der tvinger dig til noget. Du er selv herre over dit liv og de beslutninger, du vælger at tage. Du er din egen største fjende, men også din egen største støtte! 

Det var dagens ord herfra, og jeg håber, det har været en fornøjelse at læse lidt om, hvem jeg er, og mine tanker bag fitness livet!

 

 

Tilføj power addict på snapchat

Flere Indlæg

Find det du leder efter