• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Thomas Mogensen

10 Januar 2016

Vi har fundet en ny vinder af titlen som Ugens Power Addict, og denne gang har vi valgt Thomas Mogensen.

Thomas vinder titlen, fordi han har en imponerende fysik og en spændende træningshistorie, på trods af en del skader og komplikationer.

Kunne du tænke dig at vinde titlen som Ugens Power Addict? Så husk at bruge #poweraddict på dine billeder på Instagram

Læs Thomas' historie herunder, eller se sidste uges vinder ved at klikke her.

 

Thomas Mogensen

 

Mød Ugens Power Addict: Thomas Mogensen

 

Fulde navn: Thomas Grønholt Mogensen

Alder: 26 år

Højde: 189 cm

Vægt: 91 kg (09/01-2016)

 

Thomas Mogensen Ugens Power Addict

 

Hvor træner du?

Vesterbronx Gym i København! Det er et fedt træningscenter med et godt udvalg af kvalitetsudstyr, og en ganske fin atmosfære. Der opfordres til hård træning, og der er gode muligheder for at øve poseringer som kommende atlet.

 

Thomas Mogensen Ugens Power Addict

 

Hvor længe har du trænet?

Jeg startede, da jeg var omkring 16 år, så der er efterhånden gået 10 år ind på træningskontoen. De første par år var dog ikke specielt seriøse. Jeg husker, at jeg det første års tid trænede 3-split tre gange om ugen. Og ofte blev ben/skulder dagen droppet om fredagen, når man skulle noget socialt. Så blev det kun til en bryst/triceps og ryg/biceps træning den uge. Der begyndte først rigtigt at ske noget, da jeg begyndte at læse mere om træning og ernæring, da jeg var omkring 18 år gammel. Benene kom også først rigtigt med sent i min træningskarriere, men mere om det senere i artiklen. Jeg har også haft min del af skadespauser på op mod 5 måneder ad gangen - så at skulle regne ud præcist, hvor længe jeg rent faktisk har kontinuerligt trænet, bliver nok et mere kompliceret regnestykke.

 

Thomas Mogensen

 

Hvorfor begyndte du at træne?

Historien starter faktisk med, at jeg spillede rigtig meget computer i starten af mine teenage år. Jeg spillede så meget computer, at min mor satte et ultimatum, der hed, at jeg enten fandt en fysisk aktivitet at dyrke - eller skar betragteligt ned på mine timer foran computeren. Jeg var en lang og tynd dreng, og det var nok nærmere inaktiviteten, hun var bekymret omkring. Dette medførte, at jeg begyndte i vores lille lokale motionscenter tilbage i Hadsten, hvor jeg er fra. Men jeg startede ikke til styrketræning; jeg begyndte derimod til spinning med min far. Når man skulle til og fra omklædningen gik man igennem styrketræningslokalet, og for hver gang jeg gik igennem det, syntes jeg, at det så mere og mere spændende ud. Så en ven og jeg besluttede, at vi skulle begynde at styrketræne. Der gik ikke lang tid derefter, før alle vores kammerater også stod side om side foran spejlet og curlede, og det blev hurtigt til en konkurrence om, hvem der var stærkest. Det var godt for motivationen de første par år, hvor træningslysten måske kom mere fra en ydre motivation, modsat senere, hvor det nu er det indre, der driver værket. 

 

Thomas Mogensen Ugens Power Addict

 

Hvad er dit mål med træningen?

Mit altoverskyggende mål er en æstetisk fysik med harmoni, symmetri, og en betydelig mængde muskelmasse. Jeg er bodybuilding entusiast, og er hovedsageligt interesseret i at få større muskler og en fysik med et godt flow. Jeg er forholdsvis heldig genetisk, da jeg har en smal talje og små led -  hvilket passer fint til min målsætning om en æstetisk fysik. Hvor jeg dog ikke er så heldig er, at jeg havde en tendens til at gå i stykker flere gange i løbet af min træningskarriere. Mine knæ gik i stykker i løbet af mine teenage år, uden at jeg rent faktisk trænede ben. Dette medførte, at jeg blev opereret i dem, og fik fjernet betændte slimsække, da jeg var 20 år gammel. Da jeg var 21 år fik jeg et smæld i lænden på en studietur, hvilket også komplicerede min træning yderligere. Dertil kan tilføjes længere pauser på grund af skulderskader. Det interessante her er, at jeg altid har trænet med forholdsvis god og sikker teknik, efter at jeg havde læst en masse om træning, fra da jeg var 18 år gammel.

 

 

Dette har medført, at jeg har fået et andet vigtigt mål med træningen; at holde mig skadesfri. Jeg har de sidste par år været under kyndig vejledning, og fået gjort op med de styrkeubalancer, der medførte mine sporadiske skulderskader. Jeg har ligeledes fået genoptrænet og styrket lænden og knæene på alle tænkelige måder, hvilket har gjort, at jeg endelig har kunnet træne ben og bagkæde de sidste 1,5 års tid.  Jeg har lært en masse om periodisering og programmering, og er blevet klogere på, hvordan man kan træne intelligent og hårdt - for både at gøre fremskridt og samtidig holde sig skadesfri.

Mit nuværende kortsigtede mål er at stille op til Newcomers i marts i klassen Men's Physique, hvor jeg håber at komme videre til finalen. Det er altid en meget stor klasse, så der er hård konkurrence, men jeg satser på at gå videre til finalen, hvis jeg rammer formen på dagen.

 

Thomas Mogensen Power Addict

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?

Det må jo nok være min kærlighed til sporten, og at jeg ikke gav op de mange gange, jeg blev udfordret af skader. Jeg elsker at styrketræne, og de dage hvor jeg ikke elsker det, kommer jeg alligevel afsted. Motivation er overvurderet; vaner og rutiner er stærkere.

 

Ugens Power Addict

 

Hvor kan man følge dig?

Instagram: mogensendk

Blog: tgmtraining.com

Flere Indlæg

Find det du leder efter