• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Kenni Eliasen

20 December 2015

En ny uge nærmer sig, og det er blevet tid til at give titlen som Ugens Power Addict videre.

Vi har valgt Kenni Eliasen som denne uges vinder af flere årsager. Vi har selv fulgt Kenni i mange år på bl.a. Bodybuilding.dk - faktisk også længe inden der var noget, der hed Power Addict. 

Kenni er en kæmpe inspiration for mange unge fitnessentusiaster, og ligger klart i toppen blandt naturlige bodybuildere i Danmark.

Vil du gerne være Ugens Power Addict? Så husk at bruge #poweraddictInstagram!

Læs om Kennis træning og historie herunder, eller se sidste uges vinder ved at klikke her.

Kenni Eliasen

Fulde navn: Kenni Hasling Eliasen

Alder: 26 år

Højde: 182cm

Vægt: 96kg

 

Hvor træner du?

Jeg er lidt af en runde-trunte, når det gælder træningscentre. Størstedelen af mine træninger finder sted i OBBC i Odense. Jeg begyndte at læse på SDU i sommers, og i den forbindelse var det planen, at jeg bare ville træne i OBBC de dage, jeg var i skole, men jeg er blevet så glad for stedet, at jeg ofte tager turen fra Ringsted til Odense og retur bare for at træne. Udstyrmæssigt har jeg ikke prøvet noget, der kan matche det herhjemme, og jeg har ikke noget imod at bruge lidt længere tid på transport, hvis det kan give mig 5-10% bedre træningsforhold.

Ugens Power Addict Kenni Eliasen

Udover OBBC træner jeg også fast i AnytimeGym i Roskilde, hvor der altid er en fantastisk stemning, og en lidt mere bodybuildingpræget mentalitet, end man finder i OBBC. Her kan jeg få rettet mine poseringer til af kompetente folk og snakke konkurrenceplaner og lignende.

Hvis jeg virkelig er tidspresset klarer jeg min træning i JB Bodyfactory i Ringsted – det er bestemt ikke et dårligt sted, men de andre to er bare lidt bedre, og lidt betyder meget for mig, når det gælder træningsudstyr.

Kenni H Eliasen

 

Hvor længe har du trænet?

Jeg har været i gang i 12 år nu. Jeg begyndte at træne kort efter jeg fyldte 14, og er altså blevet 26 nu. Der har været nogle pauser indimellem i de tidlige år, hvor motivationen har været lidt op og ned, men jeg er hurtigt kommet tilbage på tidligere niveau igen, og i løbet af de seneste 6-7 år har jeg holdt træningsindsatsen høj hele året.
 

Ugens Power Addict Kenni

 

Hvorfor begyndte du at træne?

For at lave damer.

Hey, jeg var 14 – hvad kan man forvente? På det tidspunkt havde jeg allerede gennemgået en mørk periode, hvor jeg et par gange om ugen – når jeg kom tidligt hjem fra skole – trak alle gardinerne for, tjekkede at mor eller far ikke kom tidligt hjem, og så rullede jeg ellers en skummadras ud foran fjernsynet, fandt mors 2kgs håndvægte frem, og satte ”Mave som vaskebræt”i VHS’en. Så blev der kæmpet og svedt med mavebøjninger i alverdens udformninger i selskab med Charlotte Bircow i de ca. 30 minutter, for damerne kunne jo godt lide vaskebræt, og jeg havde lidt at kompensere for som den klassiske splejsede teenager jeg var; bleg, bumset og med bøjle.

Kenni H Eliasen

Jeg havde da også – for min alder – en udmærket sixpack, men jeg indså nu alligevel efter lidt tid, at der måske skulle mere til, hvis jeg skulle imponere nogen.

Dengang var fitnessmarkedet et lidt andet, end det er i dag (dengang jeg var dreng...), og det lokale fitnesscenter havde to muligheder; Enten betalte du 550kr om måneden for en måned af gangen, ellers bandt du dig for 12 måneder, og betalte 299 om måneden. De 299 var mere spiselige for mor, men hun ville have valuta for pengene, så vi skrev en kontrakt (no kidding), på at jeg skulle træne mindst 2 gange om ugen i gennemsnit i den periode, ellers ville jeg selv komme til at betale for abonnementet året ud med mine lommepenge. Det har mor vist fortrudt lige siden.

Ugens Power Addict Kenni Eliasen

 

Hvad er dit mål med træningen?

Lige nu er mit klare mål at forberede mig optimalt til 2016-sæsonen, hvor jeg stiller op til GNBF International championship i maj samt WNBF International championship i oktober, begge gange i bodybuilding. Om det bliver +85 eller -85 i Tyskland må tiden og formen vise, men jeg tror, jeg ender med en scenevægt 86-76kg. Det bliver mine første to konkurrencer, og selvom jeg efterhånden føler, jeg har været på diæt siden april (først 4 måneders diæt, så 4 måneders reverse diet), så glæder jeg mig helt vildt til at komme rigtig i gang med diæten igen og finde formen frem.

Lige nu handler det dog om at lave nogle forbedringer på min fysik. Jeg har de seneste par år af min træning været meget fokuseret på weakpoint træning i min tilgang til programmeringen. Min træning er periodiseret efter et halvavanceret skema, men hovedelementet er at jeg bygger min træning op omkring konceptet concentrated loading, hvor jeg loader en given muskelgruppe i 3-3 uger af gangen med høj volumen, høj frekvens, tempomanipulation og progression. I denne offseason bliver det til 4 blokke tre-ugers blokke; en til bryst, en til baglår, en til forlår og en til armene.

Ugens Power Addict Kenni

Da jeg begyndte at træne seriøst blev jeg opfosteret med lærdommen fra den legendarike Thomas Jagd, der har huseret på næsten alle de større danske bodybuildingfora, inden facebook tog over, og jeg var derfor meget inspireret af ”Curls are for girls”-tankegangen. I flere år lavede jeg nærmest ikke noget, der lignende en isolationsøvelse. Det er ikke fordi, jeg har fortrudt dette i dag, men jeg mistænker det alligevel for at været en del af årsagen til, at mine arme aldrig rigtig er blevet gode.

Mine ben og mit bryst har jeg kæmpet med i mange år, og selvom jeg stadig ikke er tilfreds, har jeg kunne se klare forbedringer på mine forlår og mit bryst relativt set i forhold til resten af kroppen i løbet af mine specialiseringsfaser.

Kenni H Eliasen

 

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?

Jeg har alle dage elsket at løfte tungt. ’Hvis du bliver stærkere, og samtidig bliver tungere, så gainer du muskelmasse’ var min primære tilgang til træning i mange år. Min træning har altid været, og er stadig, bygget op omkring tunge basisøvelser. Jeg har aldrig været en del af hele ”mind-muscle”-besættelsen med lette vægte og obskure øveser, og tror på at så længe en vægt løftes med god teknik og godt tempo, så får man også en stimuli der gør, at man vokser. Sevlom mine målsætninger nu primært går i retning af bodybuilding, så bruger jeg stadig stigende styrke off season og stabil styrke på diæt som indikator for, om det går den rigtige vej.

Ugens Power Addict

 

 

Hvor kan man følge dig?

Jeg kan følges på instagram her: https://instagram.com/kennieliasen/

Hvor jeg dagligt opdaterer med billeder, måltider, og træningsvideoer.

 

Herunder kan du se et par videoer fra Kennis træning:



5x155kg squat.


3x182,5kg squat.


5x160kg bænkpres.

 

Flere Indlæg

Find det du leder efter