• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Rabie Haddad - Sølvvinder til DM

11 November 2015

Vi har taget en snak med det nyeste skud på stammen af Power Addict atleter Rabie Haddad. Læs hele interviewet herunder eller se vores andre interviews lige her.

 

Interview med Rabie Haddad

 

Interview med Rabie Haddad

De hurtige:

Fulde navn: Rabbie Haddad

Alder: 19 år

Højde: 180 cm 

Vægt: 86 kilo 

Gym: BestGym på Frederiksberg

 

Interview med Rabie Haddad
Venstre: DM 2015 - højre: sommer 2012.

 

Hvornår startede du med at træne, og hvad/hvem inspirerede dig til det?

Jeg startede med at ”træne” da jeg var 15 år, jeg havde ingen ide om, hvad jeg lavede, eller hvordan man udførte øvelserne. Jeg har altid været fysik aktiv som lille, for eksempel har jeg har gået til parkour, og til ”styrketræning” hver tirsdag og torsdag i min ungdomsklub da jeg var omkring 14 år, men det eneste vi trænede i den ”styrketrænings klub” var arme og bryst, ingen ben. Da jeg så endelig fyldte 15 år, startede jeg i den nærmeste Fitness World med nogle kammerater.

Jeg må sige, at dem der ”inspirerede” mig til at starte med at træne, var helt klart mine gamle kammerater, for hvis de ikke var begyndt i Fitness World, var jeg nok heller ikke. Men det, der fik mig til at forsætte, var nok de små ændringer, jeg kunne se på min krop. Alle mine såkaldte venner stoppede med at træne efter det første år, og jeg mistede så kontakten til dem. Jeg forsatte skam, jeg begyndte at læse utallige artikler på nettet, og ligeså stille begyndte jeg at udvide min viden. I omkring et år trænede jeg alene, indtil der var en, der skrev til mig, og spurgte mig om jeg kunne hjælpe ham med at tabe sig. Den person har nu været min træningspartner i godt over 2 år.

Læs også: Ugens Power Addict: Patrick D’souza

 

Interview Rabie Haddad


 

Hvad er det største, du har opnået inden for sporten?

Det må helt klart være min 2. plads i Men's Physique Junior til DM. Efter at have fået en 9. plads til Newcomers sammen med min coach, som nok var den værste coach, jeg nogensinde er stødt på, droppede jeg ham og kørte den solo med diæten, træningen, og peak weak (den sidste uge i en konkurrenceforberedelse). Jeg kom fra 7 % krops fedt til 5 % på ca. 3 uger og vandt derefter en 2. plads. Jeg tænker stadig på, hvordan min coach's ansigtsudtryk må have set ud, da jeg stod på skamlen, og medajlen skulle til at overrækkes til mig.

 

Hvordan ser dit træningsprogram ud?

Jeg kører et Push/Pull/Leg program, med fokus på de 3(+1) store ”lifts”, det vil sige bænkpres, squat, dødløft, og skulderpres. På disse øvelser bruger jeg Jim Wendler’s 5/3/1 metode, som nok personligt er min favoritmetode med hensyn til styrkeløft. Der er kæmpe fokus på lineær progression i Jim Wendler’s 5/3/1, så hvis du vil se store fremskridt i dine kompound øvelser, vil jeg anbefale, at du prøver Jim Wendler’s 5/3/1.

Efter at have kørt mine kompound øvelser, kører jeg så hypertrofi/bodybuilding, altså med meget fokus på volume og intensitet, men min hypertrofi træning er aldrig det samme. Jeg elsker at variere tingene, hver gang jeg sidder i toget på vej til træning eller midt i skolen for den sags skyld, spekulerer jeg altid over, hvordan min træning skal være; hvilke øvelser jeg skal køre, og hvordan volumen og intensitet skal være. Som jeg altid siger: ”variation is key”.

 

Interview med Rabie Haddad
 1. oktober 2015, dagen før DM.

 

Hvad spiser du på en typisk træningsdag, og hvad er tankerne bag?

Som jeg nævnte tidligere, elsker jeg at variere tingene, det betyder så også, at jeg stort set aldrig spiser de samme ting, bortset fra hvis jeg cutter.

Når jeg bulker tæller jeg ikke, hvad jeg spiser, fordi jeg gjort det her i så lang tid, at jeg nogenlunde ved, hvor meget og hvad jeg skal spise for at vokse. Så min mad varieres altid, når jeg bulker.

Når jeg er på diæt, er min kostplan meget struktureret. Det vil sige, at jeg næsten spiser det samme hver dag under min diæt, og jeg sørger for, at jeg tæller hver eneste ting, jeg indtager. De eneste måltider, der faktisk hele tiden er det samme under min diæt er:

Morgenmad:

- 75g havregrød med 1 scoop whey og lidt sødemiddel, eventuelt nogle bær

- 150-200g æggehvider, og 150g hele æg

Aftensmad:

- 300g kyllingebryst (stegt med Becel Omega 3)

- 100-150g ris/pasta/brun ris

- 200-300g grøntsager

Grunden til, at jeg ALDRIG spiser det samme hver eneste dag, er at man, specielt hvis man er på diæt,  har meget større sandsynlighed for at begynde at ”snyde” med sin kostplan. Det vil sige, at man går amok og spiser alt, hvad man får fingrene i. Jeg sørger for at variere min kost, og forkæler mig selv med noget sødt; slik, is, et stykke kage, men jeg tæller makrotallet på det, så jeg stadig taber mig. Jeg gør dette for ikke at "gå psykisk ned" og begynde at snyde med min kost.

 

Interview Rabie Haddad
Præmieoverrækkelse til DM, 2. oktober 2015.

 

Hvad gør du for at slæbe dig selv ned i centeret på dage, hvor du virkelig bare føler dig slap og sørgelig?

Der er de dage, hvor man bare slet ikke orker træning, og dem kommer der mange af, når man er på diæt. Jeg lytter ikke til noget højt musik og prøver at ”pumpe” mig selv op, tværtimod begynder jeg at læse, jeg går ind og læser nogle inspirerende entreprenørerhistorier. Sådan nogle ting motiverer mig enormt, sætter noget musik i ørene, drikker mit pre-workout, og så går jeg ind og læser på min mobil på vej til træning.

Hvad jeg også gør, er at virkelig tænke over, hvor langt jeg er nået på egen hånd, uden nogen form for hjælp, kun støtten fra mine venner og familie, tænker over hvor lang jeg er nået, og over hvor jeg langt jeg kommer til at nå, præcis et år fra nu.

 

Hvad er dine fremtidige mål, og hvordan vil du nå dem?

Et af mine mål er at rejse verden rundt og konkurrere ligesom alle de store fysik atleter: Sadik Hadzovic, Jeremy Buendia, og Ryan Terry. Det skal nok komme til at ske, hvis jeg bare forsætter som nu.

 

Interview med Rabie Haddad
Hvem siger, at Men's Physique atleter ikke har store ben?

 

Hvis du kunne træne med et idol, hvem skulle det så være, og hvad skulle i træne?

Tom Platz med en omgang ben træning, for hvem elsker ikke at træne ben?

 

Ultimative top-sæt soundtrack: 

DJ Drama – My Moment

 

Dit bedste råd til læseren:

Hvis du har et mål du gerne vil nå, så start nu. Begynd at lave et mindmap, hvordan forestiller du dig, dit mål skal se ud?

Som en gut ved navn Jacob Sumana engang sagde til mig, da jeg var skeptisk om at stille op allerede som 19 årig: ”Start nu, hvad har du at miste? Du kan ligeså godt få noget erfaring nu”. Og jeg tog det til mig. Du kommer sikkert til at være hjemme, mens alle dine venner er i byen, dette har jeg oplevet utallige gange, fredag og lørdag aften i træningscenteret, mens ens venner er i gang med at varme op til byen. Men al det hårde arbejde betaler sig i sidste ende.

”Don’t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion” – Mohammad Ali

 

Se vores træningstøj her.

Flere Indlæg

Find det du leder efter