• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Giver kosttilskud dårligere resultater?

12 Maj 2015

giver kosttilskud dårligere resultater

Kan kosttilskud give dårligere resultater?

Proteinpulver = store muskler! Eller hvad?

Et af de efterhånden mest omdiskuterede enmer i dagens Danmark må snart være protein samt alt, hvad der kan udledes af det simple ord. Alle snakker om det, selv folk der ikke ved en dyt om hverken træning eller kost, om det så er over kaffen til familiefrokosten eller på den lokale Crazy Daisy. Udover den enorme fokus på protein i dagligdagen er det tilmed foruroligende at nok 9 ud af 10, der bliver spurgt, vil sætte lighedstegn mellem protein og en sundere version af Nesquick kakao, der giver store muskler, fremfor overhovedet at nævne det mindste om aminosyrer. Dette viser blot at mange folk ikke aner, hvad de snakker om.

Læs også: Hvor meget protein skal man spise?

Især ordet "proteinpulver" er blevet synonym med træning og store muskler. Du kender sikkert selv et par stykker eller 10, der efter at have trænet første gang spørger, hvor du køber proteinpulver, og om "det virker?".

Power Addict atlet Jacob Christensen har derfor opstillet problematikken om kosttilskud faktisk kan give dårligere resultater. Det korte svar er ifølge Jacob JA, og du kan få forklaringen i videoen herunder:

 


Jacob Christensen fortæller om kosttilskud og resultater.

Du kan her læse en lille opsummering af nogle af Jacobs pointer:

  • En fællesnævner for samtlige centre over hele landet er folk med tasker proppet med kulørte dåser og dyre kosttilskud, og i de fleste tilfælde er det mennesker, der praktisk talt aldrig har løftet en håndvægt.
  • Jo flere kosttilskud, jo bedre - dette er IKKE tilfældet.
  • Træn HÅRDT og fornuftigt. Muskler vokser først, når fibrene er revet over og skal genopbygges, så det nytter ikke noget at træne som en lille pige.
  • Proteinpulver er IKKE en nødvendighed for at opbygge muskler.
  • Kosttilskud er blevet en sutteklud for folk, der ikke træner hårdt nok til at se resultater.
  • Drop de ultra tunge bicep curls med halv ROM (range of motion), og udfør i stedet øvelserne korrekt.
  • Hvis du søger hjælp, så sørg for at være kildekritisk. Lad være med at tage ethvert ord for sandt på diverse forummer.
  • Sidst, men aller vigtigst: Hvis du træner uden at se resultater, så træner du ikke hårdt nok.

Vi håber, du kunne bruge indlægget her til noget, og god træning!

 

 

Flere Indlæg

Find det du leder efter