• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Mohamad A. Ali - Fra CBB til bodybuilding

06 Maj 2015

Vi har taget en snak med Mohamad A. Ali, der fortæller om sin træning og bl.a. sine imponerende resultater ved EM. Du kan også læse vores sidste interview lige her.

 

De hurtige:

Fulde navn: Mohamad Aziz Ali

Alder: 30 år

Højde: 173.8 cm

Vægt: 77,6 kg (til konkurrence i CBB -175) / OFF-season: 100 kg

Gym: Fitness One Haderslev

 

Muhamas a aziz
Muhamad A. Aziz (venstre) med sølvmedalje til EM i Spanien maj 2014.

Hvornår startede du med at træne, og hvad/hvem inspirerede dig til det?
Jeg startede med at træne med vægte november 1999. Inden da gik jeg både til kickboksning og boksning, siden 7-årsalderen.
Jeg trænede for at få en større, stærkere og flottere krop, og skulle egentlig bare lige være klar til sommeren, men det tog lidt længere tid end ventet.

 

Hvad er det største, du har opnået inden for sporten?
Jeg vil sige da jeg stillede op til Oslo Grand Prix 2013, hvor jeg vandt min klasse, overall, samt showets bedste posør - det var en fed oplevelse. Og ellers sølv ved EM 2014 ligeledes i kategorien CBB -175.

 

Hvordan ser dit træningsprogram ud?
Jeg træner ikke noget fast, men holder mig hovedsageligt til de gode klassiske basisøvelser, og opbygger mit træningsprogram omkring dem. Lige pt. ser mit program således ud:

Ben / læg

Bryst / mave

Ryg / biceps

Skulder / triceps

Derudover har jeg typisk pause hver 3./4. dag, og når arbejdet kalder.

 

Muhamad A. Aziz
Muhamad A. Aziz til Loaded Cup 2013.

Hvad spiser du på en typisk træningsdag, og hvad er tankerne bag?
Op til en konkurrence (10-14 uger inden) spiser jeg efter en nøjagtig plan. Nu nyder jeg både livet og familien.

Jeg tæller hverken kcal eller planlægger nøje, hvad jeg skal spise. Efter 14 konkurrencer finder man en rytme, der går i spænd mellem familien og formen. Jeg prøver at spise varieret og få mine fibre samt proteiner.

Typisk spiser jeg således:

Morgen
Havregryn + müesli med mælk og enten skyr eller en shake
1 glucosamin + 1 C vitamin

Middag
Kød (enten oksekød eller kylling) sammen med enten ris/pasta + grønt

Jeg træner typisk 2 timer efter, hvor jeg får Scitec arginin og nogle gange en PWO (bare fordi jeg kan, og så giver det lidt energi). Xtend under træning.

Efter træning en shake med vand sammen med riskager eller frugt - det jeg har derhjemme, bare så længe der kommer en kulhydrat kilde. Ellers en shake med carbs.

Når jeg kommer hjem får jeg endnu et måltid som middag + vitaminer.

Ca kl 20.30 får jeg en snack med enten et par rugbrødsmadder eller skyr med lidt müesli + nødder/udos olie

30 min inden jeg får min nat shake spiser jeg 2 kapsler ZMA. 

Kort fortalt: Alt med måde. I weekenden spiser jeg gerne pizza, slik, og burgers. Jeg er kun et menneske. 

Af kosttilskud bruger jeg:

Glucosamin

C vitamin

Scitec Multi Pro (vitamin pose med 8-9 piller)

Scitec whey

Scitec 100% milk (80% kasein)

Scitec ZMA

Xtend

PWO (skifter tit, men lige pt. Jay Cutler)

Alt dette får jeg fra BodyFuel, København.

 

Muhamad A. Aziz
Den nuværende form inden cuttet til DM 2015.

 

Hvad gør du for at slæbe dig selv ned i centeret på dage, hvor du virkelig bare føler dig slap og sørgelig?
Jeg prøver med en PWO, og ellers er min kone god til at sige OP OG AFSTED. Jeg tænker på min form til næste konkurrence, og dette holder mig for det meste ovenpå. Derudover har jeg nogen, som jeg vejleder i mit team (A-Team) og de ser op til deres coach, så vil da ikke skuffe dem!

 

Hvad er dine fremtidige mål, og hvordan vil du nå dem?
Jeg vil prøve at blive lige så god i bodybuilding (BB), som jeg var i Classic Bodybuilding (CBB). Og så må fremtiden vide hvor jeg ender henne. Det kunne være fedt at komme til EM igen, men nu har jeg et DM, som jeg først skal komme igennem. Min første konkurrence i BB klassen -90 til oktober i år.

 

Hvis du kunne træne med et idol, hvem skulle det så være, og hvad skulle i træne?
Jeg ville gerne træne med Arnold og det skal være ryg og guns, fordi det var en af hans stærke sider. Ronnie Coleman ville nu heller ikke være så dårligt – han er en stor mand og har nok også en del viden at give ud af.

 

 
Mohamad A. Aziz lige efter sin sejr til DM 2012.

 

Ultimative top-sæt soundtrack:
Jeg har ikke noget fast musik jeg hører, når jeg træner, dog har jeg en yndlings radiostation ”Din Gata”, som jeg hører dagen lang via min iPhone (FM 100,6 i Kbh).

 

Dit bedste råd til læseren:
For at opnå resultater kræves der 3 ting, og der findes ingen let genvej.

Tålmodighed, vedholdenhed, og mere af begge dele. Man kan ikke få 5 års erfaring på 2 år. Det kræver tid at blive god, og sæt dig ind i tingene.

Sidst, men ikke mindst, er man i tvivl om udførelsen af en øvelse, så spørg enten en instruktør eller en, der kan finde ud af det. Det er en skam at komme til skade, fordi man ikke ved, hvad man laver.

Flere Indlæg

Find det du leder efter