Anmeldelse: STRONG The Movie

27 April 2015

Så er det endnu engang blevet tid til en filmanmeldelse her på Power Addicts blog, og denne gang har vi set STRONG: The Movie! Der er rigtigt mange film om træning derude, og i den forbindelse vil vi gerne hjælpe vores læsere med at sortere skidt fra kanel. Du kan herunder læse en anmeldelse af STRONG: The Movie eller læse vores sidste anmeldelse af Under Construction: The Film.

anmeldelse strong the movie

Titel: STRONG: The Movie

Medvirkende: Joe DeFranco, Deon Anderson, Mike Guadango

Udgivelsesår: 2008

"En af de mest motiverende film nogensinde"

I STRONG: The Movie møder vi Joe Defranco, skaberen og stifteren af "DeFranco's", et af de mest hardcore styrkecentre i hele verden. Centeret er placeret i udkanten af New Jersey i et råt industrikvarter, og er en af pionererne indenfor hele den hardcore "nedlagt-lagerhalds-center"-stil. Udover at have grundlagt sit eget styrkecenter er Joe Defranco bl.a. også kendt for DeFranco's Agile8, en opvarmningsrutine, vi selv er meget begejstrede over og klart kan anbefale.

Dette styrkecenter er grundlagt med ét formål: "improving athletic performance". Efter en skade, der forhindrede den ellers aspirerende fodboldspiller Joe DeFranco i at forfølge sin drøm om en plads i NFL, gjorde Joe det til sit livs mission at hjælpe andre atleter med at nå deres mål og jagte deres drømme. Dette er også grunden til, at det primært er atleter og andre sportsudøvere, der træner hos DeFranco, da atmosfæren og miljøet i centeret ikke er for menigmand. Her er det helt normalt at kaste op under træningen, og folk, der besvimer, er blot en del af dagligdagen.

I STRONG: The Movie møder vi bl.a. den meget karismatiske Deon Anderson, en utroligt stærk ung knægt, der altid giver den fuld gas og bidrager til en ekstremt motiverende stemning. Han har altid et stort smil på og hjælper alle andre i centeret med at skubbe deres grænser. Anderson træner under optagelserne til at blive udtaget til NFL.

I klippet herunder kan du få et lille udpluk, der virkelig fanger essencen af hele filmen:

Deon Anderson siger et par motiverende ord i STRONG: The Movie.

Hele atmosfæren i filmen er i sig selv enormt motiverende og inspirerende. Der er selvfølgelig steder, hvor den godt kan blive lidt for "amerikansk" i opsætningen til vores smag, men når man ser disse mennesker træne, kaste op af overanstrengelse, eller skubbe prowleren de sidste par meter på knæene, fordi benene har sagt stop, så er det altså ikke for sjov. Derudover er det en meget low-budget dokumentar, men hvis man ser bort fra det, så har man her en af de mest motiverende film nogensinde. Filmen er tilmed kun ca. 50 minutter lang, og kan dermed passende ses sammen med et pre-workout meal. Så hvis du en dag lige føler, at du ikke kan overskue træningen, så sæt dig ned og se STRONG: The Movie, du vil under ingen omstændigheder fortryde det.

Du kan en trailer til filmen herunder: