• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Sådan kan du forbedre din front squat (video)

01 Marts 2015

Gør din front squat bedre

Har du problemer med håndleddene eller skuldrenes mobilitet, når du frontsquatter? Eller har du helt droppet det traditionelle clean-greb i frontsquatten og udfører den i stedet med krydsede arme? Her kommer i hvert fald et par tips til dig, der gerne vil øge mobiliteten i skuldrene og håndleddene og på den måde forbedre din front squat-teknik. Du kan også se vores sidste indlæg om tips til, hvordan du kan bænkpresse tungt alene med øget sikkerhed her.

Det ses ofte, når folk frontsquatter, at de kommer til at runde i ryggen, både øvre og nedre, fordi håndleddene ikke er smidige nok og de derved kommer til at få en akavet, usund kropsholdning under løftet. Dette kan resultere i et utal af skader, og er derfor vigtigt at undgå. Vi har derfor gravet denne film frem med Kelly Starrett, der viser en række øvelser og tricks til at øge mobiliteten med henblik på et sundere frontsquat. Vi har før anbefalet Kelly Starretts videoer, for han kan virkelig give nogle gode råd med på vejen om smidighed og mobilitet. Kig med i videoen herunder:

 


Kelly Starrett giver råd til øget mobilitet i håndled og skulder. 

Læs også: Layne Norton giver råd til squat

Så er der ikke andet at sige end god træning, og så håber vi, at du kunne bruge lidt tips til bedre front squat mobilitet!

 

Læs flere artikler om træning. Klik på knappen nedenfor!
front squat

Flere Indlæg

Find det du leder efter