• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Interview med Simon Skou - Fantastisk forvandling!

09 Februar 2015

Vi har haft en snak med kostvejleder Simon Skou, der fortæller om træning og kost, og om hvordan han bl.a. tabte 26 kg på 1 år. Læs hele interviewet herunder. Du kan også læse sidste uges interview lige her.

De hurtige: 

Fulde navn: Simon Skou

Alder: 27

Højde: 1.90

Vægt: 94

Gym: Fitness World, Urban Fitness, og Fresh Fitness

 

simon skou forvandling    
Simon Skous imponerende forvandling.

Hvornår startede du med at træne, og hvad/hvem inspirerede dig til det?

Jeg startede med at styrketræne, da jeg var 17 år gammel. Siden da har jeg trænet on-off hvert år, dog med mange skader og pauser pga. for tung træning og dårlig teknik i styrkeløft (crossfit). Dette var dog uden nogen form for fokus på kost. Min vægt steg og faldt over tid. Men for 1 år siden var min kampvægt på hele 120 kg, så det vendte op og ned på min motivation for kosten, nu skulle der bare ske noget. På et år har jeg tabt mig 26 kg, og alt er sket gennem kosten.

Til at starte med begyndte jeg på Dukan kuren med min gode kammerat, det gik rigtig godt, men energien var lav og kroppen havde det ikke godt pga. den manglende variation og vitaminunderskud. Alt dette lærte jeg, da jeg uddannede mig til kostvejleder. Det var her, min løsning kom til syne. Efter dette spiste jeg meget varieret og mange gange i døgnet for at bibeholde så meget muskelmasse som muligt. Jeg har ligget i et kcal underskud, og spiste i perioder mellem 2500-3000 kcal samt 2 timers træning om dagen.

Det har for mig, som så mange andre, altid været en drøm at få en sixpack og se hamrende godt ud på stranden, og jeg blev meget farvet af nutidens skønhedsidealer. I dag er det faktisk personer som Jacob Sumana's fysik, jeg blev inspireret af, og det sidste halve år har det været Simeon Panda, Jaco de Bryun, og Lazar Angelov. En krop som Herkules; det æstetiske look. Derudover min kæreste, der hjalp mig med at komme gang med vægttabet. Hun sagde lige ud, at hun syntes, jeg havde ladet mig selv blive for tyk. Det var en stor øjenåbner :-) 

 

Hvad er det største, du har opnået inden for sporten?

At opnå den krop jeg altid har drømt om er nok det største, og så at min krop er blevet meget mere funktionel. Jeg er meget hurtigere, og jeg kan løfte min egen kropsvægt flere gange, end jeg nogensinde har drømt om.

Derudover det at være med til at kunne guide og coache andre lægger jeg en stor ære i, altid med fokus på personens individuelle mål og ønsker.

 

simon skou  
Hård træning og diæt betaler sig! 

Hvordan ser dit træningsprogram ud?

Jeg kører et 4-split program: Ryg - bryst - ben - arme + skulder. Mave hver anden dag. Jeg varmer altid op i mine rotater cuffs, push-ups og pull-ups, og så air squats på ben dag.

Jeg har fokus på mind-to-muscle connection, jeg kører lav vægt og flere reps (ca. 10-15) for at opnå pump i musklen, da jeg føler, at det giver mig den bedste vækst. Samtidig undgår jeg derved skader pga. tunge løft og ukontrollerede bevægelser. Jeg isolerer mine muskler meget, og har altid full range of motion på mine reps. Holder min intensitet høj ved kun at holde 10-20 sek. pause mellem hvert set.

Læs også: Interview med Michael Rasmussen

Hvad spiser du på en typisk træningsdag, og hvad er tankerne bag?

Morgenmad: smoothie (æggehvider, proteinpulver, frosne bær, 1 frossen banan, havregryn, peanutbutter)

Snack: knækbrød med kødpålæg og gulerødder.

Frokost: rugbrødsbolle, laks, avocado, hytteost

Snack: knækbrød med roastbeef, mandler

Snack: mandler, banan, og proteinpulver

Aftensmad: kylling, grøntsager (broccoli-blomkålsblanding, gulerødder osv) og grov bulgur.

Aften snack: smoothie frossen Banan, proteinpulver. æggehvide

Måltider varierer meget fra dag til dag, men jeg sammensætter altid efter kcal + mine personlige makrotal. Dertil bruger jeg madlog.

Jeg forsøger altid at spise 7-8 gange pr. dag.

Kosttilskud:

Protein pulver

Kreatin

Bcaa (pulver)

Pre-workout

D-vitamin/calcium

 

simon skou form  
Alt kan lade sig gøre med den rette kost og træning.

Hvad gør du for at slæbe dig selv ned i centeret på dage, hvor du virkelig bare føler dig slap og sørgelig?

Hvis jeg er helt nede og træt, så tænker jeg altid på, hvor dejligt jeg har det efter en træning, og hvor afslappet en følelse, jeg får. Men jeg må indrømme at det er min hobby, og jeg elsker at træne, så det sker ikke så tit. Har svært ved at holde mine hviledage, så når det sker holder jeg gerne en dag off fra gym.

 

Hvad er dine fremtidige mål, og hvordan vil du nå dem?

Jeg arbejder rigtig meget med klienter, som jeg er kostvejleder og coach for. Det er der, mit fokus ligger, for jo bedre jeg arbejder med mine klienter, og jo mere jeg giver mig hen til hver enkelt person, des bedre reference vil de give mig, og det er sådan, jeg vil få nye personer at arbejde med.

Jeg har en drøm om at stille op til konkurrence, dog ved jeg endnu ikke hvilken klasse, jeg kunne tænke mig at stille op i.

 


Simon Skou.

Hvis du kunne træne med et idol, hvem skulle det så være, og hvad skulle i træne?

Lazar Angelov - cable crunches.

 

Ultimative top-sæt soundtrack:

Jeg bruger oftest hip hop/rap lister på Spotify.

Arnold Schwarzenegger motivational speeches gør mig altid top-motiveret.

 

Dit bedste råd til læseren:

Få styr på kosten, dit BMR (basale stofskifte) og din PAL (fysisk aktivitetsniveau) så du ved, hvor mange kcal din krop forbrænder - og spis derefter. Spis din mad - drik den aldrig. Træn hårdt, ikke tungt. Kæmp for dine drømme, om nogen ved jeg, at det kan gå i opfyldelse.

Flere Indlæg

Find det du leder efter