• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Sådan sover du bedst! Sammenhæng mellem søvn og træning.

31 Januar 2015

Har du før oplevet at vågne op med hold i nakken? Eller vågner du tit med smerter i skuldrene og skulderleddene, fordi du har ligget akavet med armene hele natten? Det virker måske som et lidt banalt emne, men utroligt mange mennesker sover faktisk på en måde, der slet ikke virker naturligt for kroppen, og derved bidrager til eventuelle nakke- og skulderskader på sigt.

 


Sov og bliv stor og stærk.

Men frygt ej, for vi har her hevet nogle guldkorn frem af gemmerne, nemlig i form af Kelly Starrett, der praktisk talt er mobilitetens svar på Dalai Lama. Han forklarer i videoen nedenfor hvorfor man bl.a. aldrig må sove på maven (vi gør det også selv fra tid til anden), hvorfor de forskellige akavede sovestillinger kan være skadelige for leddene, og så forklarer han, hvordan man undgår alle disse problemer. Derudover nævner han en af grundene til at søvn og træning hører tæt sammen.
Så hvis du, ligesom alle andre mænd i verden, heller aldrig helt ved, hvordan man ligger i ske med kæresten, uden at det bliver akavet for den nederste arm, så kig med herunder ;-)

 


Kelly Starrett forklarer forskellige sovestillinger og evt. ulemper.

Så skulle du gerne være klar til at få dine 8 timers uforstyrrede skønhedssøvn, så du virkelig kan få udløst noget testosteron i kroppen, bygget store muskler, og få restitueret ordentligt. For husk altid, at søvn og træning hænger tæt sammen, og at søvnen er en næsten ligeså stor del af det!

Læs også: Øg din mobilitet med denne simple opvarmningsrutine

God søndag og god træning!

Flere Indlæg

Find det du leder efter