• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Den bedste opvarmning til ben-dag?

06 Januar 2015

Opvarmning til ben træning

 

Er du en af de mange, der hele tiden søger at forbedre sin opvarmnings- og udstrækningsrutine? Det er vi selv her hos Power Addict, og især i forbindelse med tung squat eller dødløft er det enormt vigtigt at finde den netop helt rigtige opvarmningrutine. Vi har før anbefalet Joe DeFranco's Agile8, en enormt god og alsidig opvarmning, der bestemt er en af vores favoritter.

opvarmning til ben dag
Mobilitet er altafgørende for et dybt squat. Her ses Power Addict atlet Joakim Jørgensen iført vores #GAINS Tee.

Men hvis du står på en tung ben-dag og bare føler dig lidt for stiv i dine hofter, ankler, og knæ, så kan du med stor fordel benytte dig af øvelserne vist i videoen herunder. Kelly Starrett har nærmest opnået guru-status, når det kommer til mobilitet, og det er også velfortjent, da manden er noget af et geni på området. 


Kelly Starrett viser her et par øvelser, der kan øge din mobilitet i hoften markant.

Som supplement til din opvarmning eller udstrækning - både før og efter træning - anbefaler vi at bruge en foam roller, da denne kan gøre en markant forskel mht. skadesforebyggelse. 

Læs også: Top 6 youtube kanaler om træning

Husk altid at opvarmningen er en af de vigtigste dele af et ordentligt træningsprogram, og de få minutter ekstra, det tager at lave en god rutine, opvejer 1000 gange alternativet, der ved en evt. skade kan udelukke dig fra træningen i månedsvis. Så husk opvarmningen!
- Og derudover er mobiliteten altid vigtig, medmindre du vil lave half-squats og blive grint af nede i centret ;-)

God opvarmning og god træning!

Flere Indlæg

Find det du leder efter