• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Rasmus Christophersen

01 Maj 2016

Vi har fundet Ugens Power Addict! Stort tillykke til Rasmus Christophersen.

 Rasmus fortæller om sin træning, motivation, og oplevelser til Newcomers 2016, hvor han hev en guldmedalje i Men's Physique med hjem. 

Kig med herunder, eller tag et kig på sidste uges vinder: Ugens Power Addict: Tobias Wernblad.

 

Ugens Power Addict

 

Mød Ugens Power Addict: Rasmus Christophersen

 

Fulde navn: Rasmus Juhl Nordberg Christophersen

Alder: 24 år

Højde: 176 cm

Vægt: Scene: 74 kg - Off-season: 82 kg

 

Hvor træner du?

Jeg træner hyppigst i Fitness World-afdelingerne Lyongade og Lergravsvej ude på Amager, hvor jeg har boet i et års tid.

Det gode ved Fitness World kæden er, at jeg altid har adgang til et center, hvor end jeg befinder mig – men har dog til tider fået grå hår over, hvor mangelfulde nogle centre er, hvilket har begrænset min træning til en hvis grad på de enkelte dage. Jeg er derfor heldig at bo ved siden af to af de fedeste FW centre, hvor det ene center har et kæmpe udvalg af maskiner, og det andet et kompromisløst fokus på styrkeløft, Cross-Fit og frivægte generelt. Forskelligheden blandt FW centrene kan derfor blive en yderst positiv ting, hvis man forstår at kordinere ens træning med de forskellige ting centrene kan tilbyde!

 

Træningstøj mænd

 

Hvis jeg skal træne i et FW center over en længere periode, forsøger jeg altid at stifte et positivt og behageligt forhold med personalet og især centerlederne. På den måde skaber jeg et positivt træningsmiljø omkring mig så snart jeg træder ind af døren. Jeg er en stor tilhænger af, at man hele tiden forsøger at optimere det træningsmiljø man befinder sig i – på længere sigt vil dette give bedre resultater og måske nogle positive bekendtskaber med på vejen. Nogle siger, at jeg kan se lidt sur ud når jeg træner, men det er jeg langt fra! – Der er forskel på sur og fokuseret, hvor det sidste spiller den mest afgørende rolle i en produktiv træning!

 

Ugens Power Addict

 

Hvor længe har du trænet? 

Jeg startede med at træne i 2007 da jeg lige var blevet 16 år. Dengang var det i forbindelse med åbningen af EnjoyFitness(senere opkøbt af FW), som etablerede sig i min hjemby Gilleleje. Derefter overgik medlemskabet automatisk til FW og jeg fortsatte bare med at følge min interesse for fitness og bodybuilding. Jeg har til tider været mere seriøs end andre, og mit eget forhold til træning har skiftet samtidig med forskellige begivenheder i mit liv. Jeg brugte 2 år på at kombinere thai-boksning med min styrketræning, hvilket resulterede i en periode af overtræning og mangelfulde resultater ift. akkumulation af muskelmasse og styrke. Jeg stoppede derefter med at dyrke kampsport, da min sande interesse lå i fitness-verdenen.

 

Træningsudstyr

 

Hvorfor begyndte du at træne?

Som mange andre vedholdende interesser her i livet, startede min interesse for styrketræning da jeg var meget ung, omkring de 8-10 år vil jeg tro. Min far, som var tømrer, havde bygget sin egen bænk som stod ude i garagen, hvorefter jeg blev introduceret til dumbbell press og dumbbell flys. Jeg kan også huske, hvordan min far beskrev hvordan ens ryg helst skulle ligne en sommerfugl når man satte en ryg-posering ved at sprede sine Latissimus Dorsi eller ”vinger”.

Derefter gik der en længere periode indtil jeg blev de 16 år, hvor det fysiologisk bedre gav mening at starte på styrketræningen og derfor meldte mig ind i et fitness center. Jeg havde jo allerede fået plantet et lille fitness-frø i mit hoved fra da jeg var lille, som jeg nok skulle se spire med tiden.

En anden simpel ting, men sjov at tænke over er, at jeg angiveligt skulle have sagt til en af mine venner da jeg var 16 år, at jeg aldrig ville have en tatovering pga. at jeg måske skulle stå på scenen en dag. En tatovering efter min overbevisning ville/vil derfor kun spolere symmetrien og æstetikken i ens fysik. Jeg har nu stået på scenen, undgået tatoveringer, samt oven i købet at have vundet mit første show i min klasse. Jeg siger ikke at det var grundet de fraværende tatoveringer, men den samlede pakke jeg kunne levere på scenen ville ikke have været lige så appellerende med tatoveringer.

 

Ugens Power Addict

 

I de seneste år, har interessen kun vokset og jeg har gjort alt for, at erhverve den nødvendige viden inden for kost og bio-mekanik. Lige så snart jeg stødte på en artikel omkring træning eller kost, måtte jeg bare læse den!

    Jeg kunne ikke få nok viden omkring fitness og efter min mening er ens succes i fitness-industrien proportionel med ens evne til, at påføre relevante og understøttede principper til sin egen træning. I samme forbindelse er ens succes lige så proportionel med ens evne til at holde skader væk!

Mit bedste råd til alle der lige har påbegyndt deres fitness-rejse eller kropslige transformation er, at erhverve sig alt den nødvendige viden så man undgår skader og uproduktive træninger.

 

Power Addict Dame Kollektion

 

Hvad er dit mål med træningen?

Eftersom mit mål igennem de sidste 8 år har været at stille op til konkurrence, har jeg ikke dette mål mere eftersom jeg fik målet realiseret ved DBFF Newcomers i år (2016). Derimod erstattes det af et mere eksistentielt mål der går på at hjælpe andre i lyset af min fortsatte udvikling inden for fitness. Det bedste jeg ved er, at inspirere og motivere andre!

Der er intet der slår følelsen af, at have hjulpet et andet menneske til personlig udvikling eller bedre livsstil. Det kan bedst beskrives som en bekræftelse af mit eget talent og eksistens, som lige pludselig bliver værdiskabende for andre en mig selv. Sporten er så fokuseret på individet selv, altså atleten, så det at kunne bidrage til andres liv er fantastisk! At kunne motivere andre i fremtiden er helt sikkert et af mine store mål.

Mit mål med træningen er, og har altid været, at udfordre mig selv kontinuerligt. Jeg forsøger hele tiden at afprøve nye træningsprogrammer, hvor teorierne bag programmerne er understøttede af research og derfor gennemtestet! Jeg har ikke tid eller lyst til at gå i træningscenteret uden et konkret formål med hver eneste træning. ”If you´re failing to plan, you´re planning to fail”.

 

Ugens Power Addict

 

Under mit konkurrence-forløb mærkede jeg, hvordan min styrke og energi drastisk gik nedad over en længere periode, hvor det nåede til et punkt hvor jeg næsten ikke kunne bænke 60kg x 5 reps. Så nu hvor min styrke er vendt tilbage, vil jeg udnytte det bedst muligt. Derfor er jeg pt. 8 dage inde i et styrkeløft/bodybuilder program kaldet PH3, som er designet af Dr. Layne Norton. Dette har til formål at gøre mig stærkere i de 3 basis-løft bænkpres, squat og dødløft, hvilke ydereligere vil føre til muskelvækst. Jeg glæder mig altid som et lille barn når jeg starter på nyt program!

 

Følgende split-program har virket bedst for mig, når jeg ellers ikke følger specifikke programmer:

Dag 1: Ben

Dag 2: Bryst + Triceps

Dag 3: hvile eller LISS cardio + mave

Dag 4: Ryg + Biceps

Dag 5: Skuldre + læg

Dag 6: dagen sættes af til weak-points. For mig er det bryst + biceps på denne dag

Dag 7: hvile – at have en hviledag før en ben-dag har virket rigtig godt for mig.

 

Ugens Power Addict Rasmus Christoffersen

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?

Det der gør mig til en ægte Power Addict er min kompromisløse indstilling til æstetik og symmetri, samt altid at prøve at forbedre hvad der kan forbedres. Jeg er langt fra typen der springer over hvor gæret er lavest og dette har også betydet, at jeg har prioriteret mine bentræninger i jagten på den bedste fysik. Bare fordi man stiller op i Mens Physique behøver man ikke at have kyllingeben!

 

Hvor kan man følge dig?

Instagram: Razz_chris

I skal også være velkomne til at følge mig på Facebook, eller smide mig en venneanmodning.

 

 

Følg os på Instagram her

Flere Indlæg

Find det du leder efter