• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Tobias Wernblad

24 April 2016

Stort tillykke til Tobias Wernblad, der har vundet titlen som Ugens Power Addict!

Tobias fortæller om sin træning, motivation, og meget mere. Kig med herunder, eller tag et kig på sidste uges vinder: Ugens Power Addict: Nick Bonnez.

Vi finder hver uge en ny person, der har gjort sig fortjent til titlen som Ugens Power Addict. Hvis du mener, at du fortjener at vinde, så husk at bruge #poweraddict på dine billeder på Instagram!

 

Ugens Power Addict

 

Mød Ugens Power Addict: Tobias Wernblad

 

Fulde navn: Tobias Jakob Wernblad 

Alder: 23 år

Højde: 177 cm 

Vægt: Scenevægt er 80,5 kg og min "almindelige vægt" er omkring 88-90 kg

 

 

Hvor træner du? 

Jeg træner primært i Loaded Gym i Valby. Jeg startede derude, fordi jeg efter et par prøvetræninger derude kunne mærke, at centeret havde noget særligt at byde på. Det er et center med en helt speciel varm stemning og et rigtig godt fællesskab. Der er et helt fantastisk personale derude, som gør enormt meget for, at man føler sig velkommen, og som man hurtigt får et meget personligt forhold til. For mig betyder det også enormt meget, at jeg har følelsen af, at der bliver gjort enormt meget "oppefra" for at gøre centeret så godt for os, der træner der, som det er muligt. 

 

Når det er sagt, så er jeg ikke bleg for at træne i Fitness World - det kan enten være for at træne med kammerater, der ikke er medlem af Loaded, eller for at besøge "Base Camp" på Amager, hvor de har nogle fantastiske styrkeløftfaciliteter.

 

Hvor længe har du trænet? 

Jeg har altid dyrket sport. Jeg startede til Taekwondo som 6-årig, og dyrkede det helt frem til jeg var 15 år, hvor det blev erstattet med styrketræning, som jeg har dyrket lige siden. 

 

Det er klart, at styrketræningen er blevet mere intensiv og har ændret sig gennem tiden, både hvordan jeg træner, og hvor hårdt jeg træner, men overordnet set startede jeg, da jeg var 15. Træning på et mere "konkurrence" præget plan begyndte for 4 års tid siden.

 

Ugens Power Addict


 

Hvorfor begyndte du at træne? 

Jeg var en af de tykke drenge, da jeg var barn, og det generede mig altid. I teenageårene forsøgte jeg at komme ud af rollen som "den tykke". Det gjorde, at jeg røg i den anden grøft og blev alt, alt for tynd. 

 

Jeg startede med at træne, fordi jeg ikke ville være i nogen af de to yderligheder, og jeg var træt af at mine valg i forhold til mad, det tøj jeg gik i, og mit selvværd skulle være styret af, hvordan jeg så ud, og hvor meget jeg vejede. Jeg ville gerne kunne kigge mig selv i spejlet og være glad for det, jeg så. Jeg gik ikke efter at ligne nogen, eller efter at stille op til nogen konkurrence, eller kunne lave nogle bestemte løft i forhold til styrke, jeg ville bare have det sjovt med træningen og være tilfreds med mit spejlbillede, og det var egentlig dét, som min træning handlede om i rigtig mange år. 

 

Det er klart, at når man starter med at træne på egen hånd og uden nogen coach, så lærer man en masse om sig selv, men man laver selvfølgelig også "fejl". Jeg har prøvet alt fra skulderskader til at bulke alt for hurtigt, til at starte et cut på alt for få kalorier, til at lave alt for meget cardio, eller til at træne samme muskelgruppe hver dag, men man lærer undervejs, og jeg er heldigvis blevet klogere, siden jeg startede for 8 år siden. 

 

Power Addict Lever Belt

 

Kostmæssigt har jeg også været igennem mange faser. Jeg har både haft perioder, hvor jeg spiste efter kostplan og holdt én cheatdag om ugen, perioder hvor jeg har kørt flexible diet (og spist efter macrotal), perioder hvor jeg har guestimated min mad (holdt et cirka regnskab med min mad), til at spiste efter mavefornemmelse og sult. Hver ting har sine fordele og ulemper, og for mig afhænger det af ens mål og prioriteter, hvad man helst vil, og hvad der fungerer bedst for en. Lige nu har jeg ikke noget særligt mål med min træning, udover at have det sjovt når jeg træner, og spiser derfor mere efter mavefornemmelse. For mig betyder det, at jeg spiser overvejende "sundt", får mig en masse grøntsager og protein, har mine komplekse kulhydrater fokuseret om mine træninger, og spiser slik eller junkfood, når muligheden for at spise det lige opstår spontant i min hverdag ifbm. familiearrangementer, eller når jeg er til noget andet socialt, også holder jeg lidt øje med mit spejlbillede. Jeg vejer ikke min mad på nuværende tidspunkt. 

 

Det har heldigvis gjort, at jeg kender min egen krop, og jeg ved, hvad der virker for mig, og hvad jeg synes er sjovt, men man kan selvfølgelig altid blive klogere, og det bliver jeg stadig hver dag. 

 

Ugens Power Addict Tobias Wernblad

 

Hvad er dit mål med træningen? 

Jeg har prøvet både at stille op i Athletic Fitness for 2 år siden, og så Mens Physique i år. Begge ting var nogle store oplevelser, hvor jeg lærte meget om mig selv, både personelt og fysisk, og det var en enorm oplevelse at komme op på scenen, og få lov at vise sit hårde arbejde frem. 

 

Når man har været på diæt i flere måneder op til en konkurrence, og for mit vedkommende, trænet op til 3 gange dagligt under en diæt, så er ens form jo produktet af en masse valg (og fravalg) i forhold til mad og andet man har måtte takke nej tak til, og det har været enormt karakteropbyggende for mig at opleve. Alle der står deroppe har været igennem en rigtig hård procés, så der er altid en helt speciel stemning omme backstage. 

 

Ny kollektion

 

Lige nu er mit mål med træningen at have det sjovt. Jeg elsker at udfordre mig selv fysisk, og kunne godt tænke mig at blive bedre til at performe med min krop, både konditionsmæssigt, men også styrkemæssigt. Så jeg er begyndt at lade mig inspirere af forskellige styrkeløftprogrammer for at blive stærkere i "de store løft", da jeg elsker at løfte tunge vægte med lave reps. Omvendt synes jeg også at en symmetrisk og velproportioneret krop er flot, med en relativt lavt fedtprocent - så det forsøger jeg stadig at holde fast i. 

 

Det gør nok, at jeg aldrig bliver den bedste til styrkeløft, og jeg bliver nok heller aldrig den bedste mens physique atlet eller bodybuilder (eller hvad det nu kunne være), fordi jeg skifter prioritering i min træning efter hvad der er sjovt. Det generede mig meget tidligere, fordi jeg følte, at jeg var nødt til at "vælge", men på det seneste har jeg affundet mig i højere grad med det, da træning for mig handler om at det skal være sjovt, og det skal være sådan, at man synes, det er et frirum at komme ned og træne efter en lang skoledag/arbejdsdag (eller hvad det nu måtte være). Jeg træner i højere grad nu på den måde, jeg gerne selv vil, og som jeg gerne vil. 

 

Tobias Wernblad

 

Jeg træner imellem 5 og 7 gange om ugen. Lige nu er mit træningsprogram som følger: 

 

Dag 1: Bryst og triceps 

Dag 2: Ben 

Dag 3: Skulder 

Dag 4: Ryg og biceps

Dag 5: Ben 

 

Har jeg mere tid, ville en eventuel dag 6 og 7 nok indeholde noget mere skulder/arme og noget mere ben.

 

Se shoppen her

 

Mine PR's i "de 3 store" er lige nu: 

 

Bænk: 155 kg 

Dødløft: 210 kg 

Squat: 165 kg 

 

Mine træninger har varieret meget gennem tiden, alt efter træningsmålet - da jeg trænede op til Mens Physique trænede jeg skulder, arme, og ryg 3 gange om ugen, og mine bendage forsvandt helt 3 måneder op til konkurrencen. 

 

Jeg skal deltage til Nordic Race her til maj (for første gang). Det tror jeg, bliver en rigtig sjov oplevelse. Jeg ved ikke, om jeg stiller op til nogen konkurrencer igen. Det er vigtigt for mig, at jeg er mentalt og fysisk klar til det, har lysten og motivationen, og at det lige passer ind. Heldigvis har jeg tænkt mig at træne i mange år endnu, og konkurrencer løber ingen vegne overhovedet.

 

Ugens Power Addict

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict? 

Det, der gør mig til en ægte Power Addict er, at jeg er flittig, stædig, tålmodig, og har hjertet med mig på min vej. Jeg synes, det er enormt vigtigt at arbejde hårdt for sine mål og have sig selv med på vejen. Jeg er stor tilhænger af at lære fra andre, men at turde modificere det, man lærer fra andre, og gøre tingene på sin egen måde. 

 

Jeg synes det er vigtigt at forsøge at arbejde med sin krop, og ikke imod sin krop. Det bedste råd, jeg har fået i forhold til træning er at man skal være "in it for the long run", det prøver jeg at træne efter, både i forhold til skader, men også i forhold til hvor seriøst jeg tager min kost, og hvordan jeg prioriterer mit sociale liv ved siden af træningen. 

 

Power Addict knæbind

 

For mig handler det ikke om målet, for jeg tror aldrig rigtig at man som menneske vil føle, at man er i mål. Jeg synes, det er vigtigt at have en procés som man kan nyde, og hvor man vokser undervejs (både fysisk og mentalt), og hvor man gør sit bedste, så er målet mindre vigtigt (for mig ihvertfald).  

 

Hvor kan man følge dig? 

Jeg har en instagramprofil, der hedder Twernblad. Der kan man følge min træning, min mad, mine PR's, og hvad jeg ellers går og laver.

 

 

 

Tilføj power addict på snapchat

Flere Indlæg

Find det du leder efter