• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Simon Tuekær

03 April 2016

Det er blevet tid til at kåre vinderen af Ugens Power Addict!

Stort tillykke til Simon Tuekær.

Simon har, udover en super skarp form, vist os en utrolig udvikling af hans fysik gennem de sidste 2,5 år. Derudover har Simon fået en 5. plads til DBFF Newcommers Jr. Bodybuilding -75 kg. 2016, der har gjort ham fortjent til titlen som Ugens Power Addict!

Læs om Simons træning og udvikling herunder, eller se sidste uges vinder ved at klikke her: Ugens Power Addict: Jimmi Bo Nielsen.

Hver uge finder vi en ny person, der har gjort sig fortjent til titlen som Ugens Power Addict. Hvis du mener, at du fortjener at vinde, så husk at bruge #poweraddict på dine billeder på Instagram!

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Mød Ugens Power Addict: Simon Tuekær

 

Fulde navn: Simon Tuekær.

Alder: 19 år.

Højde: 171 cm.

Vægt: 85kg.

 

Ugens Power Addict Simon Tuekær

 

Hvor træner du?

Hvor træner jeg ikke? Ej, jeg træner til dagligt i et lille styrekløftcenter der hedder Faxe Firmasport, eller en lille fitnesskæde som hedder Key2Fitness, som begge ligger i Faxe på Sydsjælland, da det er lige ved siden af hvor jeg bor og går i skole, så det er meget nemt for mig rent trænsportmassigt at komme til og fra træning.

I Sommers meldte jeg mig ind i Loadedgym i Valby og valgte derfra, at tage turen til København hver dag for at få klaret min træning.
Jeg begyndte i Loadedgym fordi min coach (Peter Lagermand) holdte til derinde, og jeg havde aldrig prøvet at træne i et rigtigt ”Hardcore” center, så det var super fedt at være omringet af mennesker med samme ambitioner og mål som en selv!
Dette blev dog hurtigt en stor økonomisk byrde, da jeg til hver dag studerer og er på SU (Jeg har dog også et fritidsjob) Men som mange nok ved, er det ikke en helt billig livsstil / sport vi har valgt.

 

 

Se shoppen

 


Alt fra kosttilskud, coach, mad og træningsudstyr! Det løber hurtigt op.
Så da sommeren var overstået, valgte jeg at melde mig ud af Loadedgym igen og bare træne der hvor jeg altid havde gjort, nemlig i min hjemby.
Udstyret i Loaded var KLART bedre og jeg savner sgu tit alle de fancy maskiner og den gode stemning!
Men igen, ens træning er hvad man gør den til og selvom de to små centre i Faxe mangler en masse udstyr, så formår jeg da at få nogle rimelig heftige træninger ind alligevel.
Jeg har altid været størst fan af compound øvelser, tunge rows osv, tunge press øvelser, dødløft, squat osv. Og alle de ting har de to små centre, så jeg klarer mig!

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Hvor længe har du trænet?

Ca. i 2,5 år nu, jeg begyndte at træne da jeg var omkring de 16,5 år.
Jeg havde inden jeg begyndte at styrketræne spillet en del fodbold, slet ikke på højt niveau eller noget, men jeg har nu altid været en aktiv lille fætter.
På daværende tidspunkt havde min kusine en kæreste, som var begyndt at træne sådan rimelig seriøst, og jeg synes bare han begyndte at se større og større ud, og jeg tænkte med det samme ”Hold da hold, sådan skal jeg dælme også se ud!
Så jeg begyndte at træne med min kusines kæreste i Key2Fitness i Faxe, og jeg lærte hurtigt hvad de forskellige øvelser gik ud på, hvordan man udførte dem osv.

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Hvorfor begyndte du at træne?

Der var flere grunde til jeg begyndte at træne, en af dem var klart at jeg i perioden fra jeg var 14 til jeg var 16, der stod de fleste weekender på druk og utrolig dårlig mad i form af junkfood og alt muligt snask, så jeg blev hurtigt en lille flødebolle og pigerne begyndte at miste interessen for mig, og det er bestemt ikke fedt når man er i den alder!
På dette tidspunkt havde jeg fået et springerknæ, så jeg var stoppet med fodbold og ja… Faktisk med alt form for sport.
Oveni at jeg var stoppet med mit fodbold, så har jeg diagnosen ADHD og begyndte faktisk på det tidspunkt jeg stoppede med fodbold på noget medicin, der skulle dæmpe mit temperament.
Lægen havde bare glemt, at fortælle mig at en af de evt. bivirkninger var at man kunne tage på af det, VOLDSOMT meget på, så jeg tog hurtigt 20 kg på og blev flommefed.
Så jeg kontaktede min kusines kæreste og begyndte derefter at træne med ham, for så senere også at begynde at interesserer mig for kost og tabte mig også de overfløde kg igen!

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Hvad er dit mål med træningen?

Puha, det er nu man hurtigt kommer til at lyde som en gut med storhedsvanvid!
Jamen, mit endelig mål med træning det er klart en dag at få et Pro-card!
Min største drøm siden jeg begyndte at interessere mig for bodybuilding, er klart en dag at få mit eget team, hvor jeg hjælper atleter og helt almindelige motionister med at nå deres mål! Og så selvfølgelig at få fingrene i det Pro-card!
Samtidig så giver træning mig og en vis form for ro og selvtilfredsstillelse, det med at man aldrig kommer sådan rigtigt i mål, der er ALTID noget du kan forbedre på din fysik, og det er hvad der gør den her livsstil / sport det hele værd, man kommer nemlig aldrig til et sted hvor man tænker ”Jamen, hvad så nu?”
Man finder altid små ”Weakpoints” på sig selv man gerne ville forbedre!

Et lille kig ind i min kost / diæt:

Jamen jeg er meget ”gammeldags” hvis man kan sige det sådan, jeg er ikke så fancy og bruger det der IIFYM eller flexible dieting, jeg har en plan jeg følger 6 dage om ugen, som består af ”Clean eating”
Den sidste dag om ugen har jeg Cheatmeal hvor jeg tit cutter nogle af kulhydraterne fra mine normale måltider og så spiser jeg hvad jeg har lyst til om aftenen!
Min kost ser nogenlunde sådan her ud:

 

Ny kollektion


Havregryn, æggehvider og proteinpulver til morgenmad.
Kylling, ris eller sweet potatoes og grøntsager til 3 af mine måltider.
Laks og grøntsager til 1 af mine måltider.
Og inden sengetid får jeg skyr og proteinpulver.

Min træning!
Jamen mit træningssplit ser således ud: 

Dag 1: Ryg
Dag 2: Bryst
Dag 3: Ben
Dag 4: Arme
Dag 5: Skulder

Og så på repeat, jeg holder hviledag når jeg synes min krop har brug for det, jeg er ikke fan af man har en fast hviledag om ugen, fordi man kan vågne op lørdag morgen og tænke ”Gud hvor jeg glæder mig til at tæve de guns i dag!” og så komme i tanke om ”Nååååååååårh, nej… Lørdag er jo hviledag”
Så misser man en træning der kunne have været sindssyg god, fordi man virkelig bare var KLAR, så hellere tage sin træning der, og når man så vågner søndag morgen og tænker ”Kæft jeg gider ikke i dag…” Så kan man blive hjemme, hvis man kan mærke man havde fået en skod træning alligevel.

Jeg er stor fan af træningsmetoderne NOS ( Neurological overload set ) Som er en metode Ben Pakulski er kommet op med! Søg det endelig på youtube, jeg lover du får massive gains! Derudover er jeg også stor fan af FST-7 som er Hany Rambods metode ( Igen søg på youtube! )

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?

Det der gør mig til en ægte Power Addict er klart, at jeg aldrig går ind i noget halvhjertet!
Hvis jeg sætter mig et mål, så er det ikke noget jeg prøver at gå 80% efter! NIKS! Så er det med fuld pedal fremad, indtil jeg når mit mål!
Jeg elsker at løfte tunge vægte og bruge min tid i træningsmiljøet, om det så er træning, kost eller hvad det nu kan være man snakker om, det er underordnet! Bare man er i selskab med andre mennesker som er ligeså engageret og målrettet som en selv!

 

 Ugens Power Addict simon tuekær

 

Hvor kan man følge dig? 

Jeg har endnu ikke en facebook side, men jeg har en Instagram i er mere end velkomne til at følge!

Simontuekaer
Link: https://www.instagram.com/simontuekaer/

 

Ugens Power Addict simon tuekær

 

Tilføj power addict på snapchat

 

 

 

Flere Indlæg

Find det du leder efter