• Snapchat

GRATIS FRAGT OVER 400 KR. OG FRI RETUR

Ugens Power Addict: Jimmi Bo Nielsen

27 Marts 2016

Vi har fundet Ugens Power Addict!  Stort tillykke til Jimmi Bo Nielsen, der med sin skarpe form og store dedikation til træning har gjort sig fortjent til titlen.

Jimmi har igennem lang tid udvist stor dedikation og passion for sin træning for at nå hans mål, og vi hos Power Addict er meget imponerede over Jimmis udvikling, derfor har han vundet titlen som Ugens Power Addict.

Læs om Jimmis træning og udvikling herunder, eller se sidste uges vinder ved at klikke her: Ugens Power Addict: Mark Ceesay.

Hver uge finder vi en ny person, der har gjort sig fortjent til titlen som Ugens Power Addict. Hvis du mener, at du fortjener at vinde, så husk at bruge #poweraddict på dine billeder på Instagram!

 

Ugens Power Addict jimmi bo nielsen

 

 

Mød Ugens Power Addict: Jimmi Bo Nielsen

 

Fulde Navn: Jimmi Bo Nielsen

Alder: 27 år

Højde: 171 cm

Vægt: 70 kilo

 Emerald green tee - Power Addict 

Hvor træner du?

Jeg har siden februar trænet i et lille lokalt træningsrum her i Hasle hvor jeg bor.

Jeg er far til en dreng på 1 år, og min kæreste og jeg venter endnu en lille dreng som melder sin ankomst i Maj. Af denne grund har jeg valgt at rykke ned i den her træningskælder indtil min tid og liv bliver mere overskueligt i forhold til at bruge tid på træning. Jeg er desuden nyuddannet pædagog og er i fuld gang med et nyt arbejde, hvilket også tager sin tid. Udstyrsmæssigt er det meget spartansk og oldschool. Jeg har derfor været nødt til at indkøbe lidt forskelligt udstyr, så jeg blandt andet kan squatte, dødløfte og bænke. 

Normalt træner jeg i Sundhedscenter Bornholm, som er et af de største centre på Bornholm. Her er der gode træningsforhold og alt hvad man skal bruge rent udstyrsmæssigt.

 

Hvor længe har du trænet?

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

På ovenstående billede vejer jeg 54 kg og er 21 år gammel. Det er desuden taget den første dag jeg satte mine ben i et træningscenter. Jeg startede min træning op med en kammerat i August 2010, da jeg var 21 år. Det skete i forbindelse med jeg flyttede fra Bornholm til København. Her trænede vi primært i Fitnessworld på Lyngbyvej og ude i Nordvest ved Lygten. Vores fælles passion for at træne betød, at vi hele tiden forsøgte at indhente ny viden i denne (for os) nye træningsverden og presse hinanden til det yderste. Jeg husker stadig vores første og ret korte møde med George Turners 10x10 program, som blev en kort fornøjelse. Vi ville jo have større arme, og jeg tror vi dengang fik en håndledsbetændelse i vores iver for at få dem til at vokse. Vi blev ydermere voldsomt ømme, så det var umuligt for os at fortsætte og køre cyklussen helt ud.

 

Power addict knæbind 

Jeg var dog ivrig og ville være stor og stærk med det samme. Jeg havde læst lidt om bulk og cut, og så skulle jeg selvfølgelig bulke. Min startvægt var på dette tidspunkt 54kg og valgte derfor at hælde stort set alt mad ned jeg kunne finde. Om det var pizza eller dybstegt kylling betød ikke det store da jeg på daværende tidspunkt intet begreb havde om sammensætning af mad iforhold til at opnå et kropsligt mål. Jeg vidste bare der skulle være et kalorieoverskud, og jeg spiste alt hvad jeg kom i nærheden af.

 

Dette resulterede selvfølgelig i nogle fine begynder gains, men så sandelig også en stor mængde fedt. Jeg kom op på 80kg, og her endte jeg også ud i en skulder-og lændeskade som tog mig en 2 års tid at komme over. Herunder kan i se min form dengang på de 80kg.

 

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

Det lærte mig en masse om form, teknik og mobilitettræning frem for at fokusere på at presse et bestemt antal kg som kunne booste mit ego. Jeg besluttede mig derfra at cutte, og havde her tilegnet mig en del mere viden om hvad og hvordan man skulle spise for at bevare min muskelmasse mens jeg smed fedt. På nedenstående billede stod jeg for første gang i mit liv, tilfreds og kiggede mig i spejlet.

 

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

Hvorfor begyndte du at træne?

Igennem hele mit liv har jeg altid været lille. Både af højde og af krop, hvilket nok har medført at jeg ikke har haft den største selvtillid med hensyn til troen på mine kropslige præstationer. Jeg havde endnu ikke fundet en sport som jeg var rigtigt god til og var som regel middelmådig til det hele. Desuden havde jeg en skræk for at begive mig ind i et træningslokale da jeg frygtede de andres blikke. Hvad jeg nu har erfaret er, at de fleste respektere folk som er i et træningscenter, uanset hvad målet så er. At man har besluttet sig for at ændre en livsstil er noget alle skal have respekt for.

 

Hvad er dit mål med træningen?

Hvor kliché det end lyder, så er målet at blive den bedste udgave af mig selv. I starten brugte jeg meget tid på at skulle opnå et bestemt fysisk udseende. Eks store arme eller bryst. Det er med tiden skiftet til at det bare er en del af mig at træne og presse mig selv. Jeg tænker desuden meget over at være sund og give mig selv de bedste forudsætninger for et langt og sundt liv. Den mentalitet jeg har opbygget i min træning, er også en mentalitet jeg bruger dagligt i den måde jeg takler udfordringer på.

 

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

I øjeblikket ser min form ud som på ovenstående billede. Jeg kører et fullbody program tre gange om ugen. Der er fokus på basisøvelser som Squat, Dødløft, Bænkpres, Pullups og Skulderpres. Jeg har ikke særligt meget forskelligt udstyr, så for mig handler det også om at være kreativ med det jeg har. Programmet varierer mellem low reps (3-6 gentagelser) i basisøvelserne, og high reps i isolationsøvelserne (8-15). Som regel kører jeg en 8-12 uger med progressiv stigning, dvs. Når jeg kan tage en given vægt med de gentagelser jeg skal, øger jeg vægten indtil jeg ikke længere kan stige. Derefter skifter jeg måske i øvelsesvalget, eller ændrer på intensiteten eller volumen. Jeg deloader når jeg føler kroppen er ved at være brugt og jeg ikke rigtigt rykker mig.

 

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

I forhold til min kost benytter jeg mig ikke af en kostplan og jeg vejer heller ikke min mad. Det har jeg dog gjort før, hvilket har givet mig et godt indblik i hvad der fungerer for mig og mine mål. Det endte dog med at blive for styrene i mit liv, da en dårlig træning, misset træning eller et misset måltid kunne ødelægge mit humør. Jeg kom med tiden til fornuft, da det gik op for mig hvor risikabelt det er at opbygge en identitet ud fra et kropsligt billede. Jeg skal hverken stå på en scene eller træne frem i mod noget, det handler udelukkende om mig selv.

 

se power addict lever belt 

Jeg kender mit ligevægtsindtag, og jeg kender min makrofordeling, og så sørger jeg for at veje mig en gang om ugen for at se hvilken vej min udvikling går uanset om jeg bulker eller cutter. Derudover tager jeg jævnlige fremgangsbilleder, da vægten ikke altid har noget at sige i forhold til den fysiske udvikling. Det kan jeg i øvrigt anbefale alle!

 

Træning er for mig et afbræk fra hverdagen, en slags meditation hvor tankerne kan flyde. Jeg kan heller ikke undvære det, og vil konstant søge at blive bedre og stærkere – men det er for min egen skyld.

 

Ugens Power Addict jimmi nielsen

 

Hvad gør dig til en ægte Power Addict?

 

Jeg er en ægte Power Addict, fordi jeg er beviset på, at hvis du vil det nok, kan alt lade sig gøre. Jeg har bestemt ikke de bedste gener, og med en hverdag som familiefar kan det være stresset, men stadig godt lade sig gøre at holde sig i en nogenlunde form.

 

Hvor kan man følge dig?

I kan følge min instagram her: https://www.instagram.com/jimmibn/ hvor jeg ret tit ligger billeder op fra mit liv som familiefar, pædagog og træningsentusiast.  

 

Følg os på instagram

Flere Indlæg

Find det du leder efter